Nubar – Iris Dust

Åh vilken lyckodag. Nailmail och snö. Julklapp och julstämning.

Först tänkte jag slänga in några andra lackbilder. Innan sommaren någon gång beställde jag mina första Nubar-lack. Iris Dust var ett utav dom lacken. Skitsnyggt, plommonduokromt-typ. MEN! Ack så skirt det var. Jag skulle ju bara snabblacka naglarna, så åker man på ett sådant 4-lagerslack. För man var tvungen att lacka fyra lager för att det skulle se snyggt ut. Det får inte se genomskinligt ut om man håller upp handen mot en lampa, tycker jag! Men färgen var urläcker. Sen kom nästa tråkighet. Redan dagen efter kunde man se nageltoppen titta fram. Vet inte vad man kallar det men det ser ut som att lacket har krympt och krypit ner. Får ge det en chans till när jag har lite mer tid. Lite fula bilder ska ni få.

Detta är alltså dagen efter. Skabbigt, eller hur?

Här kan man ju se lite av det duokroma. Färgen är det absolut inget fel på. Får hoppas att de nya Nubar-lacken är bättre.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

