OPI – Merry Midnight

Ah, härliga, vackra lördag. Idag ska jag göra försök nummer tre att få in ett inlägg. Började på nyårsafton med att försöka ladda ner bilder. Det sket sig med en bredsladd. Igår skulle jag göra ett nytt försök. Man kan säga att nyårsaftonens intag av alkoholhaltiga drycker tagit ut sin rätt. Med mycket möda och besvär hade jag ett helt nytt inlägg med massa bilder och när jag skulle publicera det hela inträffade ett fel; var god försök igen. Tillbaka på ruta ett. Idag är det tredje gången gillt.

Jag är en sådan person som blir ultraextremdålig dagen efter om jag tagit ett glas vin för mycket. Igår låg jag i soffan hela dagen och mådde pyton. Idag känns allt underbart. Smuttar på kaffet och funderar på kvällens middag. Att äta ordentlig mat är underskattat. Kebab funkar alldeles utmärkt dagen efter men ikväll blir det nog fylld fläskfilé och klyftpotatis. Nog om mat och tråkigheter. Nu till nyårslacket.

Jag valde länge och väl mellan olika festliga lack och kom till slut fram till Merry Midnight från OPI och Holiday Wishes-kollektionen. Det jag gillar med OPI är att jag upplever det som lätt att lacka med, torkar fort, i alla fall med snabbtorkande överlack och det håller väldigt bra. Det känns att det är kvalitetslack. Merry Midnight är ett roligt och unikt lack som inte liknar vad OPI brukar släppa. Kan ibland tycka att det är lite väl mycket klassiska färger i deras kollektioner.

Jag grundade med Nubars Base Foundation och lackade tre lager med Merry Midnight. Avslutade med snabbtorkande överlack såklart. Mums! Tyvärr syns inte detta sprakande lack i dunkelt ljus. Då ser det mest mörklila ut. I dagsljus däremot, stunning. Äh, jag ska sluta babbla. Här kommer ett bildspam :)

Försökte fånga lacket i solljuset.

Under fläkten utan blixt.

Med blixt kom lacket fram väldigt bra.

Här är en bild utan blixt som är det mest verklighetstrogna.

Jag vet, det är en jäkla massa bilder men jag var tvungen att ta med alla. Svårt att välja bort någon. Tre lager är ett måste enligt mig. Lite i skiraste laget men det gör ju inget när slutresultatet blir så här. Älskar verkligen lila lack så jag förstår inte varför jag inte använder det oftare. Tror jag kör detta lacket idag med sen får vi se om jag lackar om imorgon. Vill ju lacka om oftare men det känns så synd när lacket håller sig fint. Mitt tips är: Köp! :)

Min make-up på nyårsafton var jag supernöjd med. Som vanligt var det tidspress så några foton blev det inte. Jag hade en svart-mörklila sotning med glitter i hologram. Tack vare Sminkans tips på att använda Visine ögondroppar till bindning av glittret så löste sig min glitterönskning. Mixing Liquid var slut på MUS så jag trodde att allt skulle gå åt skogen. Nu kan jag lägga pengar på andra roligare saker på MUS istället. Jippie. Fick kommentarer på min mejk på nyårsfesten och det är ju alltid kul när man har engagerat sig. :) Skulle använt lösfrallor för andra gången i mitt liv men vågade inte. Får nog öva på det där.

Nu har jag babblat klart för idag. Nu ska jag uppdatera mig på alla min favvobloggar.

Kram på er.

3 reaktioner på ”OPI – Merry Midnight

  1. Vad bra att det löste sig med glittret! Visine är oslagbart och billigt Dessutom kan man ju även droppa det i sina stackars röda ögon dagen efter… ;D
    Naglarna ser fantastiska ut! Jag avstod helt från OPI:s julkollektion i år, men det enda jag var sugen på var just detta.
    Jag tycker förresten matidéerna var trevlig läsning. Själv gör jag Västerbottenpaj med champinjoner just nu. Ikväll ska jag slå på stort med oxfilé och kanske en rösti till det. Det är kul med mat om man har någon att laga till. :D

  2. Håller helt och hållet med dig om maten. Det är ju så roligt. Västerbottenpaj låter inte fel. Rösti är ju en favorit här hemma men jag har bara provat den på påse. Aldrig gjort egen men det kanske är på tiden. :)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

