Rescue Beauty Lounge – Grunge

Halloj halloj!

En snabb NOTD. Eller ska jag skriva NOY (Nail Of Yesterday) :D. Tänkte att jag skulle testa att grunda med ett nudigt nagelack för att sedan lacka med ett skirt utan att det skulle se skirt ut. Har inte många lack av den här karaktären. Är till skillnad från många inte så exalterad över beiga och nudefärgade lack. Grunge från RBL valde jag för att jag trodde att det skulle bli coolt och så gillar jag så klart namnet. :)

RBL är ett dyrt och exklusivt nagellack som Nailmail hade som utskick i somras. Jag beställde bara fyra lack då, just pga priset.

De är kända för deras formula som är som smör. Otroligt lätta att applicera och torkar relativt fort. Jag har lackat med Grunge en gång tidigare och det blev det bra även om jag den gången inte blev så imponerad av färgen.

Så denna gången tänkte jag bara ha det som en grund. Tyvärr var jag lite otålig och var tvungen att greja innan det torkat ordentligt så det har fått stötar lite här och var.

Dessutom så märkte jag att det har kommit små partiklar av något färgat nagellack i min Seche Vite-flaska. Så när jag använder det topplacket så tar penseln med sig dessa partiklar och de syns bra på ljusa lack. :( Måste köpa nytt.

Som jag babblar. Det skulle ju bli ett snabbt inlägg. Jäjä. här kommer några få kassa bilder.

Som ni ser, inte helt flawless. I flaskan syns ett diskret skimmer som inte alls kommer fram på nageln.

När jag hade lackat med detta igår så ändrade jag mig angående färgen. Lite coolt ändå.

Därför behöll jag färgen under gårdagen. Idag har jag lackat om till något mycket läckrare. Håll ut, inlägg kommer.

12 reaktioner på ”Rescue Beauty Lounge – Grunge

  1. Jag beställde aldrig Grunge när jag hade chansen med Nailmail, men ångrar verkligen det! Får nog göra en egen beställning för jag är såå sugen på det. Det är skitsnyggt!

    • Jag är lite kluven. Jag gillar ju färg och poppigt eller vampigt. Inte beige och tråk. Men när det väl kommer på naglarna ser det rätt fränt ut. :) Men jag tröttnar fort men det gör man ju med alla lack just för att man vill lacka om hela tiden. :)

    • Jag provade detta igår. Lackade med ett lack som jag hört ska vara skirt. Det blev himla bra med bara två lager av det skira lacket. Har inlägg på gång som kanske kommer ikväll.

  2. Jag är inte heller så förtjust i beigefärgade lack. Jag har dock ett som jag tycker är skönt att variera med ibland när man inte orkar har grönt eller blått. Det här var jättefin speciellt med det diskreta skimmret.

  3. Jag är inte jätteförtjust i färgen faktiskt. Inte riktigt min färg. Det ser jämt och fint ut på nageln dock. Och jag upplevde det faktiskt som skimrigt. sen är jag inte helt imponerad av RBL faktsikt. Jag har också 4 lack från märket och de är inte alls den fantastiska upplevelse som jag trodde att de skulle vara…

    • Tre av lacken var väldigt bra men kanske inte så bra så att det var värt pengarna. Hade ett lack som var riktigt jobbigt, bikini bottom. Huu, många lager och svårt att få jämnt.

  4. Jag är ju inte så himla imponerad av RBL:s krämlack. Älskade Recycle när jag köpte det för lääääänge sen, men efter att ha fått större erfarenhet av bra krämisar är Nubar mina favoriter på den fronten. Jag tycker RBL-lacken jag har lätt blir både flammig och torkar segt vilket ger mig hack i ytan. Helt klart överreklamerade, menar jag, men jag har säkert ”fel”.

    • Jag har inte upplevt de krämisar jag har från RBL som flammiga eller så. Kanske lite segtorkade när jag tänker efter. Överreklamerade kan jag iofs hålla med om att de är. Tacka vet jag China Glaze och Nubar som har såååå mycket att välja på att man aldrig kan få nog.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

