Osis…vilken osis! :)

När jag ändå är inne på hår kan jag fortsätta babbla om vad jag gör för att håret inte ska se allt för platt ut. Eftersom mitt hår är såpass tunt och fint så är det nästan omöjligt att tupera om det är nytvättat. Vad gör jag då?

Jo, jag pudrar lite Osis Dust It där jag vill att volymen ska dyka upp. Jag rufsar till det lite och känner direkt att det blir strävare och det blir även lättare att tupera. Visst kan det kännas lite skumt men det funkar. Funkar även bra som torrschampo om man känner sig lite flötig. Det kan vara svårt att få bort på en tvätt efteråt men det är inget som bekymrar mig. Det ger ju volym och det är lycka för mig. :) Just det, Osis köper jag också på BeautyBay.com. Har inte provat några andra torrschampon, kanske har jag missat något bra? :)

10 reaktioner på ”Osis…vilken osis! :)

  1. Måste man vara blond för att Dust it ska funka? Har varit sugen på att köpa det många gånger, men eftersom jag är mörkhårig är jag rädd att det ska göra håret grått…

  2. Hej..just hittat hit från Nailmails Karins blogg. Och vad glad jag blir att läsa din blogg. Kommer definitvt att återvända!

  3. Jag tycker att den är sådär. Den ger ju väldigt mkt struktur men håret känns lite klumpigt liksom. dessutom luktar min gräsligt. Måste vara fel på den, för jag har hört av andra att den ska lukta gott… Jag köpte min för att ha som torrschampo förresetn och tycker den är sådär. Lee Staffords rosa flaska är klart bättre, fast helst skulle jag vilja ha en brun variant.

    • Ja, det gäller ju att inte överdosera. Då blir det lätt klumpigt. Men så har jag världens meshår så jag behöver verkligen något som puffar upp det. Min luktar inget alls. Har haft några stycken och ingen har luktat varken gott eller illa. Knas. Hade gärna fått dofta gott för min del. Lee Stafford säger du? Ska kolla upp. :)

  4. Hej! Måste bara få påpeka att det INTE är ett torrschampo! Det är gjort för att vara ett torrwax!
    Om det funkar ok som torrschampo är det en bonus, för det är det inte, även om många verkar tro det.
    Lee Stafford har däremot torrschampo, som funkar bra.

    Förresten så funkar Dust It bra för mig, och jag är mörkhårig :)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

