Nubar – Cotton Candy

Kollektion: Sweet Nothings (osäker på när kollektionen kom men tror att den släpptes hösten -07)

Jag finner inga ord. Sitter och funderar på hur jag ska förklara denna juvel men det är svårt.

Applicering: Vi kan börja med att det var en dröm att applicera detta lack. Nubar blir mer och mer min favorit. Tack vare att jag grundat med ett nudelack räckte det med två lager av Cotton Candy. Vet inte hur det hade blivit annars. Har fått för mig att det är ganska skirt.

Jag har länge suktat efter Creme De Menthe, ett OPI-lack som är omöjligt att få tag på till ett rimligt pris. Det är sådär mintigt med guldskimmer. Cotton Candy är ett liknande men både finishen och färgen är annorlunda. Det är mörkare och mer sparkly, vilket inte gör något alls. :) Det är nästan lite foil-aktigt.

Med snabbtorkande överlack torkade det helt ok fort.

Get ready for….BILDSPAM!!!

Ja, vad kan man säga? Är det inte gudomligt vackert?

På bilderna går det lite för mycket åt blått. Det är mer åt det mintgröna hållet.

Nu vet jag ju att det funkar bra med ett hudfärgat lack som grund. Då kan man ge sig på alla stackars skira lack som stått på hyllan och samlat damm. :)

Lacket finns att köpa hos bl. a. Nailderoyale.

5 reaktioner på ”Nubar – Cotton Candy

  1. Lacket kanske inte finns på Nailshop, men annars finns ju som sagt Nailshop – där underbara Helén styr och ställer och säljer Nubar till alla hugade kunder =)

  2. Det här lacket har jag nog aldrig sett. Det ser väldigt vackert ut. Kul att det heter cotton candy som ett av bariellelacken som dock är rosa.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

