Orly – Iron Butterfly

Kollektion: Metal Chic, Våren 2010

Här kommer ett snabbt inlägg på ett lack som jag tyvärr fotade när det såg alldeles förfärligt ut. Det hade hunnit chippa på de naglar som var dåliga. Ni får ta del av det ändå.

Det är ett svart, skimrigt, matt lack som är riktigt snyggt. Jag tror inte jag har något emot matta lack nu när jag har provat två. Har gillat båda så jag funderar mer och mer på att köpa Suedekollektionen från OPI. Det ser ut som någon slags svart sten på naglarna. Himla coolt. Tyvärr provade jag inte detta med överlack men är övertygad om att det skulle bli galet fint.

Applicering: Mycket lättare än Solid Gold som torkade väldigt fort. Det kändes som att jag hade lite mer tid på mig att rätta till lacket under tiden jag målade med det. Resultatet blev jämt och fint och torktiden är ju som sagt super. Bra akutlack om man behöver göra sig fin på kort tid. :) Jag körde på två lager men det kan ha räckt med ett tjockare.

Nackdelen med dessa lack är att de är känsliga på dåliga naglar. Lacket släppte ganska fort på de naglar som är lite sköra och skiviga. Har man starka naglar borde det sitta bättre. Tror även att överlack gör sitt till och eftersom man hoppar över det så slits lacket fortare.

Det vackra skimret syns ju ändå trots slitaget.

Nästa gång ska jag vara snabbare på att fota och inte vänta en dag eller två. Då ser det ju inte så skabbigt ut.

Kram på er!

4 reaktioner på ”Orly – Iron Butterfly

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

