China Glaze – Orange-Pacific

Kollektion: Surf Collection, 2007

Jag har väldigt många China Glaze som jag borde beta av så denna gången fick det bli Orange-Pacific, ett lack som passar vilken tid som helst på året. Poppig orangeröd med glassflecks i ljusare orange. Omöjligt att fånga den korrekta nyansen med kameran. Antingen blir den för röd eller för orange. Ibland går lacket nästan i korall, orangekorall. Jag gillar verkligen denna nyansen och det blev finare på nageln än jag trodde. Förmodligen inte det mest unika men jag har nog själv ingen kopia av detta i samlingen.

Applicering: Mycket lättare än vissa andra av lacken i kollektion. Jag tyckte först att det räckte med två lager men såg i efterhand att det hade behövts ett tredje. Eftersom jag har kortat ner naglarna så gör det inget men med långa naglar krävs definitivt ett tredje lager. Torkade fort och jag använde Seche Vite som överlack.

English: I have so many untried China Glaze polishes in my collection so I decided to put Orange-Pacific on. This color fits any time of the year. A bright, orangey red with glass flecks in a brighter orange color. I like it a lot! :) Not very unique but I have no dupe in my own collection that I know of.  Oh, and it was really hard to capture the real color with my camera.

Application: Nice application but I should have used three coats instead of only two. Slightly VLN. Other than that, nothing to complain about. Dry time is really good when I use Seche Vite.


Sorry for the messy application.


Lacket är fint men nu ska jag lacka om. Är hemma från jobbet idag och mår sådär så vad piggar inte upp bättre än ny färg på naglarna? :)

 

14 reaktioner på ”China Glaze – Orange-Pacific

    • Nu mår jag bättre. Åh, jag hoppas verkligen att jag kan ta mig till gymmet snart. Torsdag satsar jag på. :)
      Och visst är lacket fint? Du skulle sett det på riktigt. Gick liksom inte att få fram färgen på fotona. :/
      Hoppas din rygg känns bättre.

  1. Ping: China Glaze – Surf Collection 2007 « ClawsInColor

  2. Ping: China Glaze – Riveting « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

