Orly – Lunar Eclipse

Publicerat: 28 november, 2010 i Blue, Duochrome, Glass flecks, Glitter och glam, Orly, Purple/Violet

Kollektion: Cosmic FX, Hösten 2010

När jag fick den här flaskan i min hand blev jag mållös. Gud vad vackert. En mörk, djup blå färg med massa, massa skimmerpartiklar i blått och lila. Är det glassflecks? Jag fullkomligt älskar det här lacket. Jag tycker det påminner om ”Drinkin’ My Blues Away”. Detta känns dock mer komplext. Det passar verkligen in i kollektionen för just ord som kosmiskt är otroligt passande. Jag tänker på rymd när jag tittar på det. Tyvärr är det svårt att fånga det lila i lacket. Det syns mer i verkligheten. Det är inte galet duokromt men viss färgskiftning går ändå att ana.

Applicering: Jäj, lätt att måla med. Orly är suveräna på formulan. Tre lager blev det dock. Lyckades stöta till två naglar när jag skulle hjälpa sambon att bära in golv. Annars upplevde jag torktiden som helt ok.

 

English: Oh my…what a lovely polish. When I got the bottle I just stared at it and thought…wooow. So stunning! It fits so great in this collection ’cause all I can think of is cosmic and space. Maybe it’s a brother to ”Drinkin’ My Blues Away”? Lovely blue color with a purple duochromic feeling and nice glitter. Yeah, there’s a lot of glitter going on there. I’m in love.

Application: Very smooth formula and easy to apply. Three coats and normal dry time.

 

Äntligen är det 1:a Advent. Jag har grejat hela dagen och fått upp stjärnor både här och där. Älskar det. :)

Kommentarer
  1. Sminkan skriver:

    Jag tycker du fångar det duokroma riktigt bra! Det är tjusigt!

  2. Petra skriver:

    Himla vacker färg. Jag blev mycket sugen. Blir till att uppdatera önskelistan inför julen.

    // Petra

  3. Nailtastic skriver:

    Vilka bra bilder du fått till! Det här lacket är så sinnessjukt vackert!

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

