China Glaze – Jolly Holly

Publicerat: 12 januari, 2011 i China Glaze, Green, Naglar, Shimmer (finish)

Kollektion: ‘Tis The Season To Be Naughty And Nice, Vintern 2010

Idag är jag sliten i min kropp! Var på gymmet igår kväll och känner mig alldeles mör idag. Skönt och jobbigt på samma gång. Ikväll är det vila som gäller.

Anyways…Jolly Holly. Det här lackade jag med förra veckan. Ja, jag ligger lite efter men så får det vara. Ett mörkt grönt skimmerlack. Det är mörkare än jag trodde att det skulle vara men det är inget fel i det. Det är väldigt fint. Kanske inte det finaste gröna lack jag har men fint. Skimret är väldigt vackert och jag gillar nyansen.

Applicering: Himla trevligt att måla med. Två lager och ganska snabbtorkande. Sånt gillas. Dock blev det lite kladdigt ändå men det är bara mitt eget fel och inte lackets. Det är skönt att formulan inte är så där rinnande utan att man kan kontrollera det utan att det pölar sig. *Tummen upp*

English: Last week I tried Jolly Holly on. A really nice shade of green. I thought that it would be lighter but it is very nice anyway. I like the shimmer but it’s not the best green I own.

Application: Nice application. Easy to control and not runny at all. Two coats and it dries really fast. Great!

Kommentarer
  1. sminkjante skriver:

    Jag fullkomligt älskar det! Grönt med ett härligt djup.

  2. Superfint:) Jag gillar det mycket o har burit det många gånger:)

    • clawsincolor skriver:

      Önskar att jag hann bära vissa lack flera ggr men jag har alldeles för många i otestat-högen att jag måste försöka beta av det först. Så många nya lack jag vill ha också.
      *pling* Dagens I-landsproblem

  3. Petra skriver:

    Vilken underbar glans.

    //Petra

  4. Sminkan skriver:

    Det är verkligen fint!

  5. Jättefint! Jag älskar sådana här högblanka gröna (och även blå) lack!

  6. Nea skriver:

    Ljuvliga gröna!! Kanske inte lika fin som Ivanka men det skulle vara ett distraherande lack att måla klorna med. Det går inte ha gröna lack utan att konstant snegla på sina naglar ju! :) Kram

  7. Sanna skriver:

    Så underbar grön nyans! Jag har världens bästa vän som överraskade mig med att ha köpt detta till mig, för att hon visste hur mycket jag ville ha det:)

    • clawsincolor skriver:

      Vilken fin vän du har! :) Lacket är fint och jag är glad att jag köpte det för jag funderade på att hoppa över det. Trodde att jag hade något liknande hemma. Har inte ens kollat om jag har någon dupe men det gör inget om det är så. :)

  8. [...] är verkligen förälskad i den här sortens gröna lack. Det påminner en del om Nubar Greener och ChG Jolly Holly. Borde kanska ha gjort en jämförelse. Dags för nagelhjul [...]

  9. [...] i dagsläget. Jag har ju tänkt börja jämföra lack och detta ska jag jämföra med China Glaze Jolly Holly och Barielle Date Night. Det är en mörk, djup, perfekt grön nyans med skimmer som i sol blir [...]

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

