China Glaze – Sexy In The City

Kollektion: Sexy Sport Collection, 2008

En gammal goding. Detta är ett bland de första China Glaze jag köpte. Blått med skimmer i grönt och med en blank, skinande yta. Snyggt, tycker jag. Det känns nästan lite duokromiskt. Jag gillar lacket så mycket men jag hade glömt av hur många lager som krävs. Buhuu. Fyra-fem lager. Inte ok, inte roligt.

Applicering: Formulan är väl ok men skir. Som jag skrev här ovan, fyra fem lager för att slippa VNL. Tråkigt. Torktiden blir ju timslång tack vare alla lager. Synd. Jag hade inte den här manikyren så länge eftersom jag såklart lyckades stöta till den både här och där.

 

English: This isn’t a new polish but it’s still very nice. Blue base with green shimmer. Almost duo chrome and the finish is really shiny. So lovely. I would really have loved this if I only needed two or three coats but I needed almost five. Hello? Five!? Not fun at all. Furthermore, it never dried. :/




I förra inlägget så glömde jag ju att visa en video eller låt. Oh no! Kom på det i efterhand och blev lite putt. Idag har jag inte glömt det och den första låten jag kom att tänka på var Black City med Mustasch. Rock & Roll, helt enkelt. Jag diggar Ralf!

In my last post I forgot to post a video. Oh no! The first thing that came to my mind today was the Swedish band Mustasch and their little tune Black City. The video is rather corny though but it’s still rock & roll.


11 reaktioner på ”China Glaze – Sexy In The City

    • Färgen är underbar! Åh, tack för komlimangen. Jag jobbar på det där med formen. Vill gärna ha lite kantiga naglar men då riskerar de att gå av. Trivs inte när de blir för rundade. :)

  1. Den här har jag tittat p en del, men aldrig köpt. Köpte nog nåt liknande från OPI istället. Azure For Sure tror jag det blev som sunstitut. Men I love the name på denna.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

