Nubar – Wildlife

Kollektion: Going Green Collection, Hösten 2009

Här har vi en skönhet som har fått stå och vänta alldeles för länge. Det grönrosa duokromiska lacket ur en av Nubars snyggaste kollektioner, enligt min mening. Nubar är verkligen experter på duokromiska effekter. Wildlife är inget undantag. Älskar verkligen detta murriga lacket som skiftar färg som en kameleont. Grönt, guldigt, rosa, brunt. Aningens synliga penseldrag men det är ibland svårt att undvika på duokromiska lack.

Applicering: Det kan vara jag för jag gillar inte riktigt formulan. Nubar brukar inte ha besvärlig formula men när jag ska måla med deras duokromiska lack upplever jag ofta formulan som lite rinnig och tunn och lyckas aldrig riktigt få till det snyggt. Men…övning ger väl färdighet? :) Tre lager och ok torktid.

English: Another polish that I have had in my stash for a long time. It’s such a beauty. Duochrome, what’s not to like about that? Green, pink, gold, brown. Yes, it’s a chameleon and it’s sooo cool.

Application: I guess it’s me, but I don’t really like the fomula on this one. Ok, I never  get along with the fomula on Nubars duochrome polishes. I have problems getting it even and nice. But I’m sure it depends on me, only me. A little bit runny and thin, three coats and ok dry time.

Dagens låt är en riktigt gammal goding som jag aldrig kommer att tröttna på. Youth Gone Wild med Skid Row! Håll i er, nu blir det åka av. *fniss*

Today’s favorite is Youth Gone Wild from Skid Row. I will never get tired of this song.


 

6 reaktioner på ”Nubar – Wildlife

  1. Going Green är lätt Nubars bästa kollektion! Älskar den! Wildlife är ett superbra duokoromatiskt lack och väldigt unikt i min samling.

  2. Ping: Pamsans favoriter 2011 « ClawsInColor

  3. Ping: Creative – Okey Dokey Artichokie « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

