China Glaze – Strawberry Fields

Publicerat: 16 februari, 2011 i Cerise, China Glaze, Glass flecks, Naglar, Nostalgitripp, Uncategorized

Kollektion: Summer Days, Sommaren 2009

Ååååh vad jag längtar efter vårsol och torr asfalt. Vårfågelkvitter och grilldoft. Det jag har som kan få mig att känna mig lite vårig är mina vår- och sommarlack.

Strawberry Fields gör mig glad. Det är så vackert och mörkrosa utan att vara puttinuttigt. Glassflecks i guld gör att man inte kan sluta titta på det. Glassflecks är ju alltid trevligt i min bok. Det ser verkligen smaskigt ut. Går det att äta? Jag tänker på topping till mjukglass. Åååh mjukglass. Låt snön försvinna och låt våren komma nån gång då!

Applicering: Själva formulan är lätt att hantera men den är lite skir så ett par lager, typ tre-fyra behövs men det är det värt. Hur var det nu med torktiden? Jag har nästan för mig att det var lite segt men väntar man på något gott så… :) *käck* Förresten, det var näst intill omöjligt att fota. I alla fall med min kamera.

Summer Days är en sådan där kollektion som jag älskar. Det finns inga fel i den alls. Alla lack har glassflecks och färgerna är riktigt smaskiga allihop. Jag saknar Cherry Pie men ska se till att skaffa den framöver.

English: Ok, I’m so tired of this cold weather here in Sweden and I am starting to hate the snow. I just want the spring to arrive. So, to cheer me up, I chose to paint with Strawberry Fields from China Glaze. What a happy color. It’s dark pink with glassflecks in gold. So lovely och springish. :)

Application: Sheer formula but easy to handle. You need three or four coats but it’s worth it, fo sho. :)

Idag passar jag på att hylla Gary Moore som ju tragiskt nog gick bort 6:e februari i år.

R.I.P. Gary Moore

 

 

Kommentarer
  1. Petra skriver:

    Jättefin färg. Man blir lite godissugen på något sätt. Håller med dig om våren nu.

    //Petra

  2. Nailtastic skriver:

    När Summer Days släpptes tyckte jag kollektionen var tråkig, men jag har ändrat mig. Det här och t.ex Cherry Pie är hur snygga som helst!

  3. Kajalpennan skriver:

    Jag älskar också den här kollektionen. I mina ögon har den bara ett fel – den är för liten! Ett par 3-4 lack till hade varit trevligt!

  4. Mona skriver:

    Tänk denna kollektion har jag missat helt!

  5. Sarah skriver:

    Åh! Jag har fortfarande inte testat detta. Den som väntar på nåt gott! :P

  6. Sminkan skriver:

    Alla verkar älska den där… Kanske måste köpa den någon gång och se om jag med blir lika förtjust.

  7. Emma P skriver:

    Läckert. jag gillar rosa med gulskimmer i…

  8. Marie skriver:

    Ja, den här såg verkligen mumsig ut!

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

