China Glaze – Trendsetter

Kollektion: Metro Collection, Hösten 2011

Guuud, jag kunde inte låta bli detta fulsnygga lacket. Först tänkte jag att det måste vara det fulaste lacket men rätt var det var så började jag gilla det. Förra årets Classic Camel var ingen höjdare, enligt mig. Tjock formula och fult som stryk. Jo, det är sant. Detta kan vara ett syskon till Classic Camel som fick bättre gener. Det är coolare, snyggare och har bättre formula. Jag trodde dock att det skulle vara mer gult men jag tycker att det ser mer grönt ut på naglarna. Alggrönt eller dygrönt. Gyttjigt är det ju men guldskimret gör att det blir coolt och khakiaktigt. Det bästa, det är helt unikt i min samling.

Applicering: Ganska tjock formula men inget som ställer till det. Två lager räcker och det är ju super. Torktiden upplevde jag som relativt snabb.

English: I just had to try Trendsetter on as soon as I could. It’s kinda ugly and at the same time nice. Very cool. At first I didn’t like it at all but after a while it turned out that I really liked it. It’s unique in my stash and a perfect fall color. I thought it would be more yellow but on the nails it’s more green. The shimmer in gold is the icing over the cake and without that I wouldn’t like it that much. The color is muddy and looks like a sibling to Classic Camel (that I don’t like) but Trendsetter got the good genes. :)

Application: Thick but not too thick and only two coats covers well. Good drytime aswell. 

I just had to listen to this song. That was a long time ago.

 

12 reaktioner på ”China Glaze – Trendsetter

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

