Misa – Krystal Water

Publicerat: 29 augusti, 2011 i Blue, Misa, Naglar, Shimmer (finish), The Haunted, Turquoise

Kollektion: Paradise Shore, Sommaren 2011

Inköpsställe: Nailmail

Har haft en liten ofrivillig paus från bloggen i helgen. Det har varit intensivt med cykelhappening, en årlig händelse i grannbyn där man lagvis ska trampa runt på cykel, utföra olika tävlingar på vägen, svara på tipsfrågor och ta sig en öl eller flera på vägen. På kvällen var det dans i folkparken. Ja, ibland är inte livet rock & roll helt enkelt :). Dessutom var det schlagertema vilket inte rimmar väl med vår musiksmak. Nåja, ibland får man offra sig helt enkelt och det var riktigt trevligt, trots allt.

Krystal Water hade jag dock på naglarna innan dess och det var ett lack som gjorde mig glad i det gråa vädret. Underbart turkosblått skimmerlack som nästan såg duokromt ut i vissa ljus. Det skimrade till i blått ibland men oftast är det mer turkosblått. Jag tänker verkligen på kristallklart vatten i Thailand. Jag vill inte att sommaren ska vara slut men bär man det här så får man ändå känslan av att det är mitt i Juli.

Applicering: Jag gillar formulan men den är aningens skir. Jag har tre tjocka lager på bilderna men det torkar relativt fort. Däremot fick jag tipwear omedelbart efter China Glaze Fast Forward Top Coat. :(

English: Krystal Water does really look like crystal clear water and I immediately thought of the water in Thailand. This makes a grey day a little brighter. It almost look duochrome sometimes. In between it flashes blue even if it’s actually turquoise.

Application: The formula is great but sheer. Three thick coats is enough and drytime is normal but China Glaze Fast Forward Top Coat caused tip wear almost immediately. :(

Kommentarer
  1. TotalBeauty skriver:

    Det lacket var verkligen vackert! Ser ut som ett havsblått lack :)

  2. Nailtastic skriver:

    Älskar det här lacket! Synd att det inte gifte sig med topplacket däremot.

  3. Sminkan skriver:

    Hela den kolektionen är fin men jag har bara köpt ett än så länge.

  4. roxcat skriver:

    Det här är så fint! Synd att det inte gick så bra ihop med topplacket.

  5. Nagelfreak skriver:

    Det är så himla fint!!

  6. Annie skriver:

    Oh vad snyggt det ser ut på dig!

  7. [...] kommentarer Sirena Sparklestar on Misa – Krystal Wate…Annie on Misa – Krystal Wate…Nagelfreak on Misa – [...]

  8. Liza skriver:

    krystal water har jag på mina naglar nu
    har på nubar,s diamant seal shine

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

