Nubar – Gold Leaf

Publicerat: 20 januari, 2012 i Brown, Duochrome, Naglar, Nubar
Etiketter:

Kollektion: Inte en aning. Någon som vet?

Inköpsställe: Nailmail

Det sket sig med holofredagen idag. Kanske blir det hololördag istället. Ja, skiner solen imorgon så får det bli holo. :)

För ett tag sedan blev jag galen i Nubars duokroma lack och började köpa på mig ett gäng. Gold Leaf känns inte som ett måste egentligen. Det är inte extremt duokromiskt och det är ju…eh…brunt. Brunt kan kännas bra ibland, när man vill tona ner sig lite eller när man bara vill känna sig höstig. Det är inte vad jag strävar efter just nu.

Nu blev det så att jag ändå valde detta trots att vi går mot vår. Dock är det ju ett tag kvar så Gold Leaf funkar faktiskt.

Det är kolabrunt i basen och det ser ut som att den skiftar i rödtonad brun. Skiftningen finns där men den är inte så tydlig. Tjaaa, det funkar men det är nog inte det första lacket som åker fram en andra gång.

Applicering: Helt ok formula och det räckte med två lager vilket jag verkligen uppskattar. :) Torktiden var snabb så här var det inget att klaga på.

English:

Collection: No idea. Someone out there who knows?

Gold Leaf is a brown duochromic polish that goes from light brown to redtoned darker brown. Kinda nice but nothing thrilling in my eyes.

Application: Good formula and only two coats were needed. Good drytime aswell.

Kommentarer
  1. Chaosophia skriver:

    Jag ogillar ju nästan det här lacket, men alltså… Dina naglar är fan perfektion.

  2. Annie skriver:

    Jag var lite osäker på om jag skulle skaffa detta nu sist när nailmail hade utskick, för ajg var lite osäker på hur duokrom den var.. Men den ser faktiskt jättefin ut på dig!

  3. Nailtastic skriver:

    Precis som Annie tycker jag att det ser jättefint ut på dig! Men eftersom varken du eller Chaosophia verkar övertygade så antar jag att jag kan hoppa detta.

  4. sminkan skriver:

    Gold Leaf har jag haft men gett bort. Den passade inte mig.

  5. Nicole skriver:

    i’m not really a fan of golds, but this is so beautiful! really love it :)

  6. Lacklycka skriver:

    Ser lite ut som mörknande höstlöv. Nja, inte så spännande trots att det är duokromt :)

  7. Angelica skriver:

    Den bruna basen tyckte jag var ganska snygg, synd att den kromatiska effekten uteblir:(

  8. Mona skriver:

    Ambivalens… gillar det verkligen på dig! Men på mig..?

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

