China Glaze – Cracked Concrete

Kollektion: Crackle Glaze

Inköpsställe: 8ty8 Beauty

Jag orkade verkligen inte byta lack häromdagen och kom på att jag aldrig haft Crackle Concrete på bloggen. Så, det fick helt enkelt bli ett grått krackeleringslack över Vino. För första gången blev det faktiskt riktigt snyggt. Kombinationen var fin och trenden har ju lagt sig med dessa lacken, så kanske är det därför det kändes helt ok.

Applicering: Mycket lättare att applicera än IsaDora’s tjocka grafittilack. Det är visserligen lätt att det bli lite för tjockt på nageln men annars funkar det himla bra. Överlack tycker jag blir snyggast, så att man får glans. Torktiden är ju alltid väldigt snabb på dessa lacken.

 

English:

Collection: Crackle Glaze

I was lazy and didn’t bother to repaint my nails so I decided to do one coat of the grey crackle-polish from China Glaze over Vino. It was a great combo and I have to admit that I kinda like it. :) I was so tired of this trend a few month ago but now it was fun again.

Application: Good formula and of course super fast drytime.

 

10 reaktioner på ”China Glaze – Cracked Concrete

    • Jag är också trött men kunde inte låta bli att testa. Jag tycker fortfarande att det är kul att lacka med det och se när det spricker upp. Sen kan man ju lätt tröttna på manikyren.

  1. Har svårt för krackellack, kan inte hjälpa det. Tyckte att det var snyggt med det vinröda som glimtar under det grå, på något vis tänker jag på en sårad dinosaurie när jag ser det. (kanske inte låter så smickrande men jag menar det i alla välmening)

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

