Kleancolor – Holo Yellow

Inköpsställe: ebay-säljaren 27kitten

Kerstin’s holofredag är här igen. Jippijäää för det! I onsdags kom jag på att det var längesen jag lackade med gult efter att min vän var hemma och lånade gula lack för att få energi inför hennes examination idag. Åh, vad jag hoppas att det kommer att gå bra för henne. Jag har inte allt för många gula lack vilket gjorde mig lite förvånad. Däremot stod Holo Yellow och skrek efter att få bli målad med.

Jajjemän, tänkte jag. Gult och holo får det bli så att jag har något att visa på fredag. Jag tog fram flaskan som vid leverans var skadad i korken (surprise) och en del av innehållet hade läckt ut. Jag försökte få upp korken. Nej, det gick inte. Min sambo fick inte heller upp den först men efter att ha hittat ett par handskar så lyckades han få upp korken. Irriterande, minst sagt.

Jag kanske ska börja förklara lacket för det är en riktig goding. Jag gillar det så mycket mer än jag kunnat ana. Ok, det ser ju för jäkligt ut till min hudton men lacket i sig är så himla fint. Jag blir glad. Det är en gyllene gul med skimmer i som även innehåller hologlitter. Inga regnbågar, det är utspritt glitter som sprakar i regnbågens alla färger.

Applicering: Här har förmodligen lacket tjocknat tack var läckan och trasig kork. Det var INTE roligt att måla med. Segt och tjockt men täckande. Två lager räckte och det torkade så långsamt. Jag funderar faktiskt på att beställa en ny flaska som är hel, förhoppningsvis.

 

English:

Friday and holo time! This time I was in the mood for yellow so I tried Holo Yellow on. To my skin tone, baaaaad but  the polish is super nice. Golden yellow with shimmer and holo glitter. This makes me so happy. So, to the irritating part. When the bottle arrived it was broken. Or, the cap was broken so some of the polish had leaked out. My boyfriend had to help me to open the bottle, it was so stuck. Then I guess the formula had turned thick. I don’t know if it’s that thick from start?

Application: Thick but I think it depends on the broken cap. Two coats and it covers well. Hard to paint with and long dry time. I think I have to buy another bottle of this.

 

And here’s the mess! Don’t like!

13 reaktioner på ”Kleancolor – Holo Yellow

  1. Åh fy vad jag HATAR gult på mig, jag passar verkligen inte i det!
    Inte varma klargula iaf, eller pastellgula… Blä.
    Men det här är snyggt i sig, bara jag inte är i närheten! ;D

  2. Det där var ju riktigt häftigt!

    Tråkigt att flaskan kom fram i det skicket, men lacket var snyggt och kan mycket väl vara värt att köpa en ny flaska.

  3. Ser riktigt trevligt ut på dina bilder. Den var helt okej på mig med, har jag för mig, men jag är inte kär i den. Den är fin men den får mig inte att ramla omkull av lycka.

  4. Den var häftig! Har inga Kleancolor men har tänkt flera gånger att jag borde beställa. Blir dock mindre sugen när man läser om trasiga flaskor hit och dit. Beställde faktiskt några för länge sen men det paketet kom aldrig fram :(

  5. Att det alltid ska behöva vara såhär med Kleancolors korkar! Jag trodde det var Beautyjoint som var klantiga (där jag beställer Kleancolor) men det är alltså en flaska som gärna går sönder med andra ord. Trökigt.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

