Color Club – Berry and Bright

Kollektion: Winter Affair Collection, Vintern 2012

Jag beställde först Ho-Ho-Holly men fick ett mail att det var tillfälligt slutsålt så då valde jag Berry and Bright istället. Jag vill fortfarande lägga vantarna på Ho-Ho-Holly men avvaktar till löning. Berry and Bright är ett vackert skimmerlack i vinrött men jag har sett detta tidigare. Kan dock inte komma på vilket lack det kan vara. Zoya kanske har något liknande? Det kändes helt enkelt som deja vú när jag målade med detta.

Jag är kluven. Å ena sidan så är det här ett väldigt vackert lack. Vacker färg och ganska glödande. Å andra sidan så blev jag nog lite besviken. Jag hade förväntat mig mer än det här. Det torkar till en ganska trist finish men jag använde så klart överlack. Jag tycker dock att det ser lite tråkigt ut ändå och det hade konstigt nog, krävts ytterligare ett lager överlack.

Applicering: Det är i tjockaste laget för min smak. Det täcker visserligen med ett lager men jag använde två ändå. Det var svårt att få det att flyta ut snyggt nere vid nagelbanden så det blev hackigt. Det torkade lite segt men det var nog för att jag använde två tjocka lager. Med ett hade det nog gått snabbt.

 

English:

Winter Affair Collection, Winter 2012

I ordered Ho-Ho-Holly but it was out of stock at the moment so I had to choose something else. My pick was Berry and Bright instead. Berry and Bright is a beautiful vine red shimmer but I couldn’t help being slightly disappointed. The color is nice but it dries dull. I used one coat of top coat but I think it would look even better after one more coat. I both like it and don’t like it at the same time. Besides that it looks familiar. I have seen this before but I can’t come up with which polish that could be. Maybe Zoya has something similar?

Application: Too thick for my taste but covers in one coat. I used two anyway which wasn’t necessary. It dries a bit slow but I think that depends on the thick layers.

 

 

12 reaktioner på ”Color Club – Berry and Bright

    • En dag kanske jag skapar ett album i Lacka-Byt-gruppen…men jag är inte mogen för det än. :) Är för mycket collector för att byta bort lack även om de inte blir favoriter i samlingen.

    • Det här lacket ser dötrist ut i vissa ljus men så upptäckte jag att det var riktigt fint i vissa ljus. Men…jag är mer sugen på resten av lacken i kollektionen. Iaf det gröna. Det måste jag ha.

  1. Det är ett hyfsat snyggt lack och du passar riktigt bra i det, men det är inte det finaste i den här kollektionen…. Se till att få tag på ho-ho-holly för det är riktigt fint! ;)
    Kan tänka mig att det här lacket är en snygg bas till nåt läckert glitterlack.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

