Perfect Sand Lacquer – 60 + accentnagel med IsaDora Nail Glitter Gecko Green

Kanske min längsta rubrik någonsin. :) Dessutom blir det ganska mycket text idag. Idag är det Karins Gröna Onsdag och jag har lite nya gröna skönheter så nu behöver jag inte oroa mig för att grönt ska ta slut så att säga. Det var lite svårt att välja men eftersom det är mulet fick det bli ett nytt sandlack som jag köpte i Bulgarien. Hade det varit en solig dag hade jag passat på med holo. Det här lacket kan heta 71 eller så kan det heta något helt annat. Edit: Det måste heta 60. Texten på flaskan är på bulgariska men jag har faktiskt hittat en webshop som säljer både Perfect och Golden Rose plus en himla massa andra märken. Får nog testa att beställa därifrån någon gång. På sidan hittade jag sandlacken men det fanns två ganska lika gröna sandlack i kollektionen så det var svårt att veta om jag fick rätt nummer här. Edit: Sminkan har tipsat om webshoppen och hon har handlat där flera gånger. Alltså, säker webshop. :)

Beautycosmetic

Det här lacket är neongrönt och har en knögglig yta. Alltså, inte glittrigt eller gnistrigt på något sätt. Det som gör att jag gillar detta är att det ser mjukt ut på något sätt. Som att det vore någon slags textil. Det ser även ut att vara två nyanser av grönt i lacket. Jag gillar. Det är en härlig färg som jag älskar att bära. I flaskan ser det ut att vara fint silverglitter och kanske är det det som gör det extra trevligt att titta på. Detta kostade inte över 20 spänn dessutom.

Applicering: Enkelt att måla med men man får inte jamsa runt för länge, då blir det lätt randigt. Det kan bero på att det torkar väldigt fort. Jag har två lager på bilderna men tre hade nog blivit ännu bättre. Torktiden är väldigt snabb. Penseln är bra och lite mindre, ungefär som Zoya’s penselstorlek.

 

English:

It’s Karins Green Wednesday and I just had to try one of my new polishes that I bought in Bulgaria. I’m not sure if this is named 60 but I think it is. It’s neon green and has a really cool look. I love the color and the finish. It almost look like fabric or something. Soft. In the bottle silver glitter are visible and on the nails it seem to turn green in another shade. I really, really like it.

Application: Good formula but you have to be fast. It dries fast and it can get uneven if you’re slow. Two coats here but three coats wouldn’t hurt. Dries really fast and I like the brush. Small but good.

 

Perfect Sand Lacquer - 71 04

Perfect Sand Lacquer - 71 02

Perfect Sand Lacquer - 71 03

Perfect Sand Lacquer - 71 01

När man är ledig har man tid för experiment. För en tid sedan fick jag hem IsaDora Nail Glitter i ett pressutskick. Jag tänkte; Meh!? Det här kan ju inte jag använda. Jag ställde under burkarna och har väl sneglat då och då på dom för färgerna är verkligen härliga. Jag fick bl. a. hem ett neongrönt glitter som heter Gecko Green. Det glittrar även i ljusblått ser det ut som. Det matchar perfekt med detta gröna lacket så jag var tvungen att testa.

Jag målade på ett topplack på ringfingernageln och strödde på glitter. Vips hade jag en partynagel utan några större problem. Det som kom utanför borstade jag bort med en pensel och sedan sprayade jag lite hårspray på glittret efter som det tipsades om det på instruktionerna. Inte svårt, bara kul och snyggt. Speciellt som en accentnagel. :)

English: Some weeks ago I got nail glitter from IsaDora. I didn’t thought that that was my cup of tea but today I just had to try. Gecko Green match this sandy polish and I tried it on one accent nail. I put top coat on and sprinkled the glitter over the nail. I sprayed hair spray on it and, voilá! Party nails. :)

IsaDora Nail Glitter - Green Gecko 05

IsaDora Nail Glitter - Green Gecko 01

IsaDora Nail Glitter - Green Gecko 03

 

16 reaktioner på ”Perfect Sand Lacquer – 60 + accentnagel med IsaDora Nail Glitter Gecko Green

  1. Sminkan skrev förresten om den webshopen för inte så länge sen, har för mig det var något särskilt man skulle göra vid beställning, minns inte riktigt, får återhitta inlägget. Jag har funderat på att beställa, men inte kommit mig för än.

  2. Ibland kanske man bara ska vara tyst, men nu har jag ju lite svårt med det..
    Färgen tycker jag är fin, men kan verkligen inte med det djuriskt knöggliga..lite paddskinn el ödla..får lite rysningar..men smaken är ju som baken, vilket är tur ju:)

  3. Ping: Vacker & Underbar » Deltagarlista Grön Onsdag v 28

  4. Spännande lack! Jag hade gärna shoppat Perfect på min semester men har aldrig sett dem i Kroatien tyvärr. Jag spanande dock efter dem, köpte massa finingar från dem när jag var i Bulgarien för några år sen.

  5. Ping: Årskrönika 2013 | ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

