Cetuem 191

Första Cetuemlacket att testas blev 191. Wohohohohoooow, så snyggt. Det här är ett bland de snyggaste gröna jag sett, faktiskt. Ett helt otroligt bedårande skimmer i guld som ger lacket ett djup. Jag kan inte låta bli att titta på naglarna. Känns pyttelite duokromt men jag kan inte förklara i ord exakt hur det ser ut.

Applicering: Jag hade förberett mig på en otrevlig lacksession men det var inte sååå farligt som jag trodde. Visst, formulan är lite seg, som klister ungefär men slutresultatet blev ändå riktigt bra förutom lite kladd på pekfingernageln. Jag klarade mig med två lager men tre hade inte skadat. Jag toppade med China Glaze Fast Forward som är ett riktigt bra, snabbtorkande överlack. Det är mycket bättre än Nubar Diamont (nya versionen). Seche Vite kanske har lite bättre och snabbare torkningsförmåga men jag kan lätt rekommendera China Glaze. Nog babblat om det.

Lacket fick sitta i några dagar och höll sig väldigt bra utan chippning. Det ser ut att vara mer tipwear på bilderna än vad det egentligen var. Nu blir det spam!!!

Nice va´? Jag är förälskad och supernöjd. Jag skrev i mitt tidigare inlägg att jag skulle göra nytta men det har jag skjutit på. Söndagen är fortfarande seg men nu ska jag ta och tvätta, fixa i ordning köket och fixa naglarna som jag fortfarande inte tagit tag i.

Sen blir det fortsatt True Blood-maraton. Har alldeles nyligen tagit tag i serien och både jag och sambon är beroende av den. Just nu är vi i mitten av säsong två.

Ha en skön söndag!

15 reaktioner på ”Cetuem 191

  1. Haha, jag bytte också till detta idag och har inte sett det i dagsljus ännu. Men det ser fantastiskt fint ut på dig! Väldigt tjock smet ja, men det blev ju fint iaf även på mig!

    • Åh, vad jobbigt. Har faktiskt lite ångest över att vi kanske hinner se färdigt alla avsnitt innan det kommer nya. Varje gång ett avsnitt är slut är det ju samma sak. ”Va? Så här kan det ju inte sluta?!! På med nästa avsnitt!” 😀

  2. Wow! Supersnygg färg. Jag brukar inte vara så förtjust i gröna lack, men det här blev jag riktigt sugen på.

    Snygg blogg också! Är första gången jag hittar hit idag, och det kommer absolut bli fler gånger…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

