BB Couture for Men – Pipe Bender

Publicerat: 18 april, 2012 i BB Couture, Duochrome, Green, Naglar, Shimmer (finish)

Kollektion: Tools for Men

Inköpsställe: Nailmail

Då var det dags för Pipe Bender att få se dagens ljus. Ett mörkt grönt duokromiskt lack med skiftningar i lila. Diskret skiftning men väldigt snygg ändå. Känns väl höstig när jag egentligen är sugen på roliga, glada färger. Ursvår att fota men jag slänger med en himla massa bilder, trots det. Jag gjorde en chansning och beställde hem Poshé snabbtorkande överlack. Har inte använt det på några år. Hm, jag tror inte det är favvoöverlacket eftersom jag fick tipwear från helvetet nästan direkt. Lite för tjockt för min smak dessutom. Kan dock funka bra över hungriga glitterlack. :) Nailmail hade BB Couture som utskick, förra månaden tror jag. Jag kom inte på något att beställa då men jag ångrar mig lite i efterhand. Har nu kommit på massa lack jag vill ha. Typiskt.

Applicering: Väldigt bra formula och inte ett enda litet penseldrag. Efter tre lager ser det bra ut och det är så otroligt perfekt och jämnt på nageln.

 

English:

Tools for Men

This is a cool, duochrome. Dark, deep green with shimmer in purple. Disqreet but the shimmer is there. Hard to capture this with my camera. The finish is so shiny and perfect but maybe I would love this even more during fall.

Application: Great formula, three coats, good dry time. I did use Poshé fast drying top coat this time. I don’t think that’s my favorite top coat ’cause I got tip wear immediately.

 

 

Kommentarer
  1. Kerstin skriver:

    Fantastiskt fint!

  2. Mona skriver:

    Jag har också kommit på en massa BB C jag vill ha nu när det är försent.. Hermosa Surfer Girl till sommaren.. och alla gröna! Pipe Bender skulle jag älska till hösten med. Den där lilla lila skiftningen gör det perfekt. Och förresten det kan inte bli för många bilder på lack :)

  3. honiblogg skriver:

    Mycket fint tycker jag :)

  4. Honi skriver:

    Blir galen på gravatar/wordpress inloggningen som aldrig sparar min info!!! :p

    • clawsincolor skriver:

      Det verkar som att något har hänt med länkningarna till vissa bloggar. Alltså, efter att jag var inne och grejade, gjorde inget speciellt mig veteligen, så har inte alla blivit länkade som kommenterar. Fattar inte vad det beror på. Ska kolla inställningarna igen.

      • Honi skriver:

        Mig veterligen är det inget du gjort, det är för att mitt email är länkad till gravatar och för att jag ska kunna kommentera med min emailadress så måste jag logga in. Varje gång jag loggar in rensas mina uppgifter :p Har skrivit till wordpress så jag hoppas dom gör något..

  5. Lackycorner skriver:

    Fint, men inte något som lockar just nu känner jag. Fast jag blir nyfiken på vilket topplack du brukar använda. Själv tycker jag att Poshé ger mindre tipwear än vad Seche gör i alla fall.

    • clawsincolor skriver:

      Jag brukar använda ChG Fast Forward. Tycker det är lättast att hantera men det luktar annorlunda. Seche tycker jag är bra men det blir så tjockt och segt fort.

  6. Nailtastic skriver:

    Tycker dina bilder blev helt underbara! Pipe Bender är så galet snyggt!

  7. sminkan skriver:

    Pipe Bender är himla snyggt!

    BBC säljs väl fortfarande av Kim på Overall Beauty? Jag har köpt alla mina därifrån och jag tror inte det blir dyrare än att handla från Nail Mail.

    • clawsincolor skriver:

      Jo, de säljs där fortf. men det har känts smidigt att beställa via Nailmail. Men om jag blir riktigt sugen så får det bli en beställning direkt från OB.

  8. Annie skriver:

    Vilken rolig och udda duokrom! Snyggt!

  9. olgiepolgie skriver:

    What a gorgeous green!

Hej! Jag älskar kommentarer från mina läsare och för enkelhetens skull svarar jag även här. :) Ha en härlig dag!

