China Glaze – Pink Plumeria

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren Beauty Supply and More

Äntligen! Det var riktigt spännande att få börja lacka med ett av lacken ur Summer Neons. Jag har ju sett fram emot kollektionen så länge. Jag gjorde som vanligt, tog det lack som lockade minst först. Pink Plumeria är ett mellanrosa lack med varmt, guldigt skimmer. Det är nästan så att det går lite åt aprikoshållet men ytterst lite. I flaskan ser det inte så knalligt ut som de andra lacken men jag märkte vid första dragningen på nageln att jag skulle älska det. Det blir mycket mer knalligt på nageln och trots att det är en rosa jag inte borde gilla så tycker jag om det här. Det är knalligt och mjukt på samma gång och om resten av lacken överraskar som detta så kommer det bli en härlig sommar. 🙂 Ytterligare ett plus är att det passar fantastiskt bra till min hudton. Det ser ju ut som att jag har fått solbränna men egentligen är jag vit som ett lik.

Jag anade att dessa skulle bli omöjliga att fota. Lacket ser väldans aprikost ut på bilderna. Det är mycket mer rosa och knalligt. Blä, för att inte kunna visa den rätta färgen.

Applicering: Nästa gång vet jag hur jag ska göra. Det är nämligen lätt att man får med för mycket lack på penseln och då blir det för tjockt. Formulan i sig är lite tjock men samtidigt ganska lättmanövrerad så länge det inte blir för mycket lack. Nästa gång ska jag försöka lacka med tunnare lager. Två lager använde jag och det torkar aningens segt.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

At last! I have so looking forward to try these Summer Neons. I began with Pink Plumeria because that one seemed to be my least favorite. Well, it’s gorgeous. It looks a bit pale if you compare to the other polishes but on the nail, NOT pale at all. Some kind of peachy pink with warm shimmer. Glowy and soft at the same time. I just love it and it’s pink?

In the pictures this look too peachy. It’s much more pink irl. I had a feeling these polishes would be a PITA to photograph.

Application: Thick formula but somehow easy to work with anyway. Try to avoid too much polish on the brush, that can cause a very thick layer of polish and that doesn’t look too good. I have two coats in the pictures and the dry time is a bit long. I guess that depends on the thick coats. Next time, thinner coats.

 

34 reaktioner på ”China Glaze – Pink Plumeria

  1. Attans! Det känns som att jag skulle beställt det här också. Nu gjorde jag inte det. Undra vilka fler godbitar ur kollektionen jag missat.

  2. Det här är ett av lacken som lockar mig minst från kollektionen också. Visst ser det ganska blekt ut jämfört med de andra?! Men det ser väldigt tjusigt ut på dina bilder!

  3. Kerstin Florians nya correcting serie har bra produkter för känslig hud. Rescue krämen och compleate daily cleanser och så finns ögon kräm och serum för känslig hud med. Multivitamin krämen är en bra dagkräm med spf 30 och så kan man köra rescue krämen på natten. De är verkligen super bra produkter 🙂

  4. Jag beställde åtta från Summer Neons igår och det här är ett av dem. Egentligen lockar det inte så jättemycket, men alla bloggare skriver ju att det är superfint så då är jag tvungen att ge det en chans. 🙂

  5. Har försökt komma in på kommentarssidan en kvart – blä för usel uppkoppling! – men det var värt det för jag måååste säga att det här var sjukt fint på dig, helt perfekt! Jag är själv dösugen på PP och misstänker att det ligger och väntar i hallen hemma, alldeles ensamt (eller ja, med en massa polare i samma paket hehe). Vill ha mitt nuu!!
    (Nu ska det bli intressant att se om det tar en kvart att få iväg kommentaren också… inte hälla kaffet över datorn i vredesmod!! *argh*)

  6. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

