NYX – Jungle

Inköpsställe: Nailmail

Jag har ganska många gröna, otestade lack på hyllan, har jag märkt, så jag får nog försöka beta av de där lite pö om pö. Jungle har jag haft ett tag och det ser väl fint ut men det har ändå inte lockat. Jag är glad att jag äntligen tog tag i det för det här var minsann en fining. Det känns som att jag har lackat med något liknande tidigare men jag kan inte komma på vilket det skulle kunna vara.

Jungle är ett skimmerlack där basen är blå med tealkänsla och skimret är i grönt. Det här måste man ju kunna kalla för en duokrom. Mest ser det grönt ut för ögat men det skiftar rejält från blått till grönt och i solen…woooow. Ytan ser även så där glasaktig ut och det gillar jag skarpt. Edit: Men hallå, det är ju faktiskt guldskimmer men det uppfattas som grönt på nageln. Så, då fick jag det framfört också. 🙂

 Applicering: Ingen fröjd att lacka med. Här får man vara försiktig så att man inte får för mycket lack på penseln. Då vill det gärna pöla sig vid nagelbanden. Jag står ut med lite krux om det är så här fint. Jag lackade med tre lager Kanske hade ett fjärde lager inte skadat men det är helt ok med bara tre. Torktiden upplevde jag som snabb.

 

English:

I have so many greens in my untried stash so I had to try Jungle this time. I have to say, this is one hell of a green. It has a teal blue base with shimmer in gold but it looks green on the nail. It looks like a duochrome to me. Very gorgeous and in the sun it’s amazing. Love, love, love.

Application: Thin and runny so you have to be careful applying this. Three coats in the pictures and the dry time is good.

 

 

20 reaktioner på ”NYX – Jungle

  1. Jag ääääääälskar det här lacket! Kanske inte appliceringen då, men hur det ser ut! Det är tyvärr lite bortglömt hemma hos mig, men det ska jag försöka råda bot på snart! Tack för att du påminde mig om dess existens. 🙂

  2. Ping: piCture pOlish – Pshiiit « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

