Orly – After Party

Kollektion: Feel The Vibe, Sommaren 2012

Varför inte göra som vanligt och börja med det minst intressanta lacket i kollektionen? Jag som törstat efter färg tog det svarta lacket med mikroglitter i blått och även lite lila. I flaskan ser det mystiskt ut med sitt blåa skimmer men jag var rädd för hur detta skulle bli på nageln. Det finns potential men tyvärr blev jag besviken. På nageln druknar det mesta av skimret i den svarta basen och lämnar små, små ojämnheter. Det ser väldigt svart ut och idag provade jag ytterligare ett lager överlack men det ser fortfarande inte glansigt och jämnt ut. Det som är positivt är att jag bara har godbitarna kvar att testa ur kollektionen. 🙂

Applicering: Lite tunt och rinnigt och jag har tre lager på bilderna. Torktiden upplevde jag som snabb.

 

English: 

Feel The Vibe, Summer 2012

I did what I use to do, tried the polish that appealed to me the least. After Party is a black polish with micro glitter in mostly blue but also some purple. Sadly, the glitter sinks in the polish and doesn’t show that much. It leaves an uneven surface on the nail and even after two coats of top coat it looks a little bumpy. I want this to be shiny and even so After Party isn’t my favorite in the collection. The good part, I have now only the fun shades left to try. 🙂

Application: Thin and runny and I used three coats. The dry time was good.

 

 

17 reaktioner på ”Orly – After Party

  1. Kanske inget klockrent sommarlack men därför gillar jag det också! Tycker det ser fint ut men det där med förväntningar kan vara knepigt när det inte blir som man tror riktigt.

  2. Tack för den här posten, nu vet jag att jag inte behöver köpa det här! Har väldigt svårt för lack som blir ”knottriga”. Även om jag gillar färgen, men nej, jag vet att jag kommer irritera mig på detta.

  3. Ping: Orly Feel The Vibe Collection Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

