China Glaze – Agro

Kollektion: Hunger Games Capitol Colours Collection, Våren 2012
Inköpsställe: Head2Toe Beauty

Det är så grått det kan vara ute och då passar det utomordentligt bra med ett lite murrigare lack. Agro är ett mörkt olivfärgat skimmerlack med guldiga undertoner. Trots att det är sommar och Agro känns som ett höstlack älskar jag hur detta ser ut. Känns inte alls fel att bära det just nu. Jag vet inte om det är meningen att det ska vara ett metalliskt lack men det är i vilket fall inte långt ifrån. Agro hör helt klart till favoriterna i kollektionen.

Applicering: Jag önskar att jag var förberedd på formulan. Den var inte lätt att jobba med. Det är lätt att det bli för mycket lack på penseln och rätt vad det är svämmar det över. För lite lack är inte heller en bra idé. Man får inte jamsa runt för mycket eftersom det vill dra med sig lacket under och lämna kala fläckar. Huuu. Här fick man alltså ha tålamod men resultatet blev i slutändan bra. Två lager har jag använt och torktiden var bra.

 

English:

Hunger Games Capitol Colours Collection, Spring 2012

It’s raining cats and dogs outside and it’s so grey so I thought that Agro would be a great mani. Agro is a dark olive green with golden shimmer. I looks almost like a metallic, maybe it is? Very beautiful shade and this is one of the favorites in the collection.

Application: I am not a fan of the formula. It’s thick and you drag the polish underneath with the brush and leave bald spots. It’s good looking after two coats but you need som patience applying this. The dry time is good.

 

 

14 reaktioner på ”China Glaze – Agro

  1. Jag älskar verkligen den här färgen! Riveting är den lysande stjärnan i Hunger Games kollektionen, men det här är nästan lika fint!

  2. Alltså, när jag ser dina bilder kan jag bara inte förstå varför jag inte köpte detta? Formulan låter ju visserligen apdålig, men det är inte omöjligt att jag måste ha den i alla fall.

  3. Det här lacket har stått i min bokhylla i månader och väntat på att testas och det lär stå bra där nu när jag är på landet… Jag vet inte, färgen är vacker men den är aningens för lik Peace on Earth för att kännas riktigt engagerande.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

