Nfu Oh 45

Inköpsställe: Nailmail

Jag har en del flakelack från Nfu Oh men bara testat som layering. Nu var jag sugen på att testa ett på egen hand och eftersom jag inte har visat 45:an på bloggen tidigare så fick det bli det. 45 har en tomatröd, nästan orange jellybas med flakes i guld eller gult. Svårt att avgöra. Lacket innehåller även skimmer. Jag har haft en period då jag varit trött på flakes men det kan vara den där kombinationen gröngulröda flakes över svart lack. Den är jag trött på. Det här är ju marmeladigt och smaskigt. Otroligt fint i solen som jag för en gångs skull prickade in. Det här var snyggt och nu kan jag pusta ut. Beställde nämligen några fler flakes den här gången det var Nfu Oh hos Nailmail och funderade på om det var onödigt. Det var det inte. 🙂

Applicering: Lite rinnigt så man får vara försiktig vid nagelbanden så att det inte pölar sig där. Annars täcker det ok på tre lager. Lite VNL men det är ju trots allt ett jelly så det stör inte mig. Torktiden var inte supersnabb men överkomlig.

 

English:

Nfu Oh 45 looks like marmalade. Very yum-yum. It has a tomato red, almost orange jelly base with flakes in yellow or gold. There are som shimmer in it too. I have been tired of some flake polish but this one looks so great.

Application: Runny so you have to be careful applying this. Covers almost in three coats. Some VNL but it’s a jelly so that doesn’t bother me. The dry time is ok.

 

 

 

24 reaktioner på ”Nfu Oh 45

  1. Så snyggt, det har liksom ett djup i sig! 🙂 Håller med dig om flakelack – de flesta känns ganska lika över ett (exempelvis) svart lack, men när man kan ha dem på egen hand så här som med Nfu Oh´s blir det ju något helt annat!

  2. Så härligt snyggt det där blev. Påminner lite om China Glaze Riveting. Mina Nfu Oh låg i lådan idag 🙂

  3. Jösses va snyggt! Har sett flaskan innan men trodde inte så mkt på det. Tack för att du visade vilket läckert lack det faktiskt är! 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

