Orly – Glowstick

Kollektion: Feel The Vibe, Sommaren 2012

Jag måste be om ursäkt två gånger idag. Först och främst för att jag visar ett neonlack på en holofredag. Jag känner mig som en svikare. 😉 Jag vill även be om ursäkt för att jag inte kan göra lacket rättvisa. Borde inte ens visa dessa bilderna. Borde göra om, göra rätt.

Nåja. Jag har ju inget annat att visa och det går ju faktiskt att göra ett nytt inlägg. Saken är den att jag trodde att detta skulle täcka utan underkläder. Jag har använt fem lager på bilderna och det är jäkligt fränt men många lager bidde det. Det är radioaktivt och lysande. Älskar färgen och det galna med detta lacket. Jag tror dock att detta hade kommit mer till sin rätt med ett vitt lack, eller ett nudelack, under. Jag kommer att testa detta över det vita lacket, Dayglow, som följde med i kollektionen. En sak till…det finns en liten känsla av jelly i lacket. Smaskens, säger jag.

Jag borde även ha fotat i solen eller i dagsljus. Det ser mer vanligt gult ut på bilderna. Men hallå, det är ju neonigt. Plus att nagelbanden ser ut att ha varit i Sahara men det är en petitess i det hela. Näpp, det här kommer jag att göra om. Jag lovar. Det är värt lite extra uppmärksamhet…som om det inte fick det på egen hand. 😀

Applicering: Jag har absolut inget att klaga på här förutom att det är lite tunt och svårt att få opakt på egen hand. Formulan i sig är väldigt trevlig och det torkar fort trots alla lager. Jag är säker på att detta kommer att poppa lite extra med ett vitt lack under. Längtar till att få testa.

 

English:

Feel The Vibe, Summer 2012

I am so sorry today. I’ll show you a neon on a holo friday and this polish is worth a better post, really. 😉 I need to do another post on this crazy thing. I’m not satisfied with the pictures. It looks like an ordinary yellow but that’s not the case here. It’s not ordinary. It’s frikkin’ awesome. It looks dangerous and radioactive. But, I should’ve used a white polish beneath it. I think that would make this polish pop. I will try this over Dayglow, the white polish in this collection.

Application: The formula is great, though. Thin and hard to get opaque without underwear. I used five coats and the dry time was good.

 

 

8 reaktioner på ”Orly – Glowstick

    • Det kan vara värt det men jag tror ändå lacket kommer mer till sin rätt över vitt. Är nästan sugen på att prova i helgen. Får se om solen tittar fram, för då blir det så klart holo.

  1. Jag körde mitt över ett nudelack och då gick det smidigt. Hade läst att det var skirt hos Anne. Färgen är dock helt jävla underbar! Ett lack att älska och bära ofta!

  2. Jag är naturligtvis med i Sminkans utlottning, men när jag la en order till USA i helgen, så slängde jag in ett Glow Stick också, vågar ju inte hoppas på sån tur att jag vinner. Det är bara såååå snyggt! Kan du inte visa med både vitt och nude under? Pretty please?

  3. Oj vad trist med så många lager! Hade hoppats mer på denna faktiskt. Kör med vitt under säger jag! Gjorde det ned China glaze Celtic Sun och det blev underbart! På egen hand är den en mardröm 🙂

  4. Ping: Orly – Glowstick (over white) « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

