China Glaze – Moonlight

Kollektion: Blush Collection
Inköpsställe: Kicks (Rea)

Denna veckan har varit nära på fullbokad. Det är inte ofta det händer och jag är egentligen typen som gillar veckor där jag inte har för mycket inbokat. Nu har det bara varit skojiga grejer så det är inte hela världen. Jag har träffat alla mina bästa vänner och mamsen. Det enda negativa är att jag inte har hunnit lacka naglarna lika ofta och bloggen blir då lidande.

Igår var jag och mamma i Borås och kikade lite i affärer. Jag skulle fixa till brynen för första gången i mitt liv och då passade vi på att kolla reor och liknande. På kicks är rean utplockad men jag hittade två China Glaze som jag inte har i en låda. Ett lack från Metro-kollektionen och Moonlight. Jag läste något om Moonlight på twitter och det är därför jag köpte det. Jag tänkte att det kan vara bra som underklädeslack. Det funkar helt ok som det men först ska ni få se lacket på egen hand. Det är ganska skirt egentligen och mer en jelly så det finns nog bättre lack att ha som underkläder.

Jag har missfärgade och lätt gula naglar så jag var rädd för att det skulle se ut som fasen på mig. Jag målade tre lager och det blev helt ok. Undrar om det är likt OPI Don’t Touch My Tutu. Jag vet inte om man kan säga att det är ett jelly. Det är ganska skirt och lite svårt att få helt jämnt. Mina naglar är i och för sig lite ojämna så det kan bero på det. Borde kanske ha grundat med en ridgefiller. Nåja. Ändamålet var inte att bära detta för sig självt. Det skulle ju bara agera underkläder.

Applicering: Här har jag tre lager och formulan i sig är ganska trevlig. Det enda är att det inte blir så jämnt som jag önskat. På något sätt är det ändå ganska snyggt. Det ser rent ut.

 

English:

Blush Collection

A white, milky polish that I will use as a base under for example neons or other sheer polishes. This is Moonlight on it’s own. Looks fine but not that even that I had hoped for. Is it jelly or not? I’m not sure.

Application: Good formula and three coats in the pictures. Hard to get even but I think that depends on my uneven nails. Maybe a ridge filler could be a good idea.

 

 

14 reaktioner på ”China Glaze – Moonlight

  1. Åh så vackert! Ibland är det så skönt att vila ögonen på en sådan här ren, enkel manikyr. Vackert och skön jellykänsla.

  2. Jag kollade också på detta och på ett grönaktigt lack men kände inte för något av dom 🙂 men detta passar nog bra till underkläder

  3. Ping: Orly – Glowstick (over white) « ClawsInColor

  4. Jättesnyggt att bära ensamt tycker jag, och så passande det var att du hittade detta precis när det rekommenderats av Sofis Mode. Klockrent ju 😀

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

