Zoya – Kimber

Kollektion: Surf Collection, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren donttakemyprecious

Jag blev sugen på att testa ett Zoya-lack igår och valde då underbart vackra Kimber. Det här är min favorit ur surfkollektionen hittills. Basen är mörkt cerise och innehåller massvis med skimmer i guld som ger lacket lyster och ett varmt intryck. Det är så himla fint och sött så idag blir det en himla många bilder. 🙂

Applicering: Bra formula men man bör tänka på att inte snåla med lack när man målar. Då blir det lätt kala fläckar och ojämnt. Ett lite flödigare lager och det appliceras som smör. Jag har två-tre lager på bilderna beroende på hur tjocka lager jag har använt. Torktiden upplevde jag som ganska snabb.

 

English:

Surf Collection, Summer 2012

Kimber is my favorite so far in the Surf Collection. Incredibly cute with it’s berry color and shimmer in gold. It looks warm and has a glow thanks to the shimmer. Love it.

Application: Good formula and don’t be afraid of having lots of polish on the brush. The result gets better that way. Otherwise the polish tends to make bald spots. Two-three coats depending on the thickness of the coats. The dry time is ok.

 

 

 

18 reaktioner på ”Zoya – Kimber

  1. Det här målade jag också med i helgen. Inlägg kommer senare i veckan 🙂 Måste säga att det ser mycket bättre ut på dig än vad det gjorde på mig.

  2. Ping: Vacker & Underbar » Zoya – Kimber

  3. Ping: Zoya Surf Collection Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

