China Glaze – Splish Splash

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren Beauty Supply and More

Att välja vilket lack man ska använda ur den här kollektionen är inte lätt. Alla lockar ju så mycket. Nu fick det bli det ena blå i kollektionen, Splish Splash. Ser väl inget speciellt ut i flaskan men det kommer mer till sin rätt på naglarna. Neon, vet jag inte. Det torkar till en matt yta och det lyser verkligen men det känns ändå inte som en äkta neon. Det är snyggare än jag hade förväntat mig men som vanligt kunde jag inte fånga den exakta färgen. Min kamera är det inget fel på egentligen men den vill bara inte fånga upp färger ordentligt. Undrar om det skulle hjälpa att skaffa sig en systemkamera? Eller blir det samma problem med en sån?

I vilket fall, lacket är aningens mörkare egentligen. Kameran verkar fånga upp skimret mer och det är ljusare. Alltså, nu lät jag väldigt negativ ang. lacket men det är verkligen en underbar mellanblå, lysande färg med skimmer. Så! Nu vet ni det.

Applicering: Det är ingen fröjd att lacka med. Det är absolut inte den värsta formulan jag har stött på men den vill inte flyta ut så det är lite svårt att få det snyggt ut med nagelbanden. Den är både tjock och trög. Annars jämnar det ut sig bra och två lager räcker. Här tycker jag absolut att det blir snyggast med överlack. Älskar glansiga neoner. Torktiden är helt ok.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

Splish Splash is a glowy, medium blue with shimmer that looks much better on the nail than in the bottle. It dries matte so I used top coat ‘cause I love shiny neons. I don’t think this is the most unique shade but I still really like it.It is darker irl than my pictures show.

Application: The formula is a bit like glue and thick. It’s hard to get the polish to float like you want on the nail. (hard to describe in english, hope you understand what I mean). After two coats it looks fine and the dry time is ok.

 

 

23 reaktioner på ”China Glaze – Splish Splash

  1. Min nya systemkamera lyckades inte med det här heller, färgen var inte ens i närheten av att bli rätt (dina foton är väldigt mycket bättre än mina blev). Den har klarat alla andra lack jättebra, särskilt hololack är jag nöjd med resultatet av. Men CG’s neonlack klarar den inte. Hade världens problem med det gula och det gröna men fick till det efter många många foton. Men med det här gav jag till slut upp. Älskar lacket men det kommer aldrig komma upp på bloggen för bilderna gör det inte rättvisa alls. Det har aldrig hänt mig förr men med det här var det hopplöst :/

    • Men visst är det trist när det bara inte går att fota. Hade problem med Melt Your Popsicle först så jag fick swatcha om och testa igen i dagsljus. I belysning var det helt omöjligt. Kameran fick spel.

  2. jag läste någonstans att neoner går att fota bäst under vatten. det såg ju lite konstigt ut men jag har testat och färgen blev korrekt

  3. Jag funderade på att skaffa denna, men sedan bestämde jag mig för att den var för bright blå för mig. Håller nog fast vid det ännu. Men det är fint. Bara inte något för mina naglar liksom.

  4. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

