Depend – 2028 Heather Pink

Kollektion: Holographic, Våren 2012
Inköpsställe: Ica Maxi, Borås

Wiihooo! Idag går jag på semester. Fyra veckors ledighet och förhoppningsvis massa tid till nagelpyssel. Eftersom det är fredag visar jag idag holo. Det var längesen det. Även om jag går på semester idag är jag lite putt. Har inte varit sjuk på sisådär…två år kanske. Har nu, lagom till att jag går på semester, åkt på en jäkla förkylning. Är inte det taskigt? *synd om mig*

Till holofredagsinlägget; Jag köpte tio stycken lack ur Holographic via Bubblebox men kände att jag lika gärna kunde komplettera med de två sista lacken. Jag är nagelnörd, därför köpte jag alla lacken. Om du är en helt vanlig nagellacksanvändare är nog inte Heather Pink det lacket du ska satsa på ur kollektionen.

Jag känner så här, det är helt ok. Men färgen är ganska menlös. Det är en ganska blek, mesig rosa, på gränsen till tantig. I solen är det visserligen underbart vackert med sina regnbågar men när man ser lacket i skugga så är färgen rätt trist.

Applicering: Väldigt tunn formula så tre lager är ett måste. Det syns tyvärr redan på mängden i flaskan. Surt, med tanke på storlek och pris på flaskan. Det torkar fort och på bilderna har jag inget topplack. Jag målade på det i efterhand och det blev bättre enligt mig.

 

English:

Holographic Collection, Spring 2012

I had to start with the one that looked the most boring. Heather Pink is some kind of pale pink that really looks dull. Looks like an old lady shade. In the sun, of course gorgeous with all the rainsbows but in the shadow…ZZzzzzz.

Application: Thin formula so three coats are needed. Dries fast and in the pictures there’s no top coat. I put top coat on afterwards and that looked much better.

 

16 reaktioner på ”Depend – 2028 Heather Pink

  1. Härligt med semester! Själv får jag vänta ett par veckor till… 🙂 Hoppas att du blir frisk snabbt. Lacket är väl helt okej men om jag hade det skulle jag nog hoppats på mer.

    • Jag hade inte förväntningar alls på detta så jag blev ju egentligen inte besviken. Ja, det är så skönt med lite ledigt nu. Det går la dessvärre fort så snart är det din tur att ha semester. 🙂

  2. Håller med om att den knappast är den mest spännande ur kollektionen, men ganska fin ändå. Onödigt lik Plum i samma kollektion dock.

  3. Innan jag köpte något av Depends holo-lack trodde jag nog att detta skulle vara ett av de som åkte med hem, och nu känner jag faktiskt att min samling har de varit så mycket bättre med detta.. Jag tycker det var väldigt fint på! I’m a sucker for pastels. 🙂

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

