Gina Tricot – Pretty Sweet

Jag är fortfarande förkyld och däven men även lycklig och tillfreds. Dennis (katten) höll sig nämligen borta i nästan en vecka och i fredags var jag utom mig av oro. Då hade han varit borta sedan i söndags och jag var säker på att det var kört. Jag var så ledsen och försökte att inte gråta då det blir så jobbigt att gråta när man är förkyld. Funderade på om jag var tvungen att plocka bort matskålen och alla leksaksmöss. Ja, jag var verkligen bedrövad. Igår förmiddag hörde jag ett jamande och Dennis var helt plötsligt hemma igen. Jag har inte den blekaste aning om var han har befunnit sig i nästan en vecka men jag var så lättad över att han var i tryggt förvar igen. Nu ligger han på sin filt och sover fint. 🙂

Nu blir det lacksnack!  Det blir då aldrig av att jag är med på nail art-söndagen. Blir så inspirerad av alla fina konstverk hos många andra bloggare. Kanske ska passa på att öva på semestern.

Pretty Sweet är det andra lacket jag testar från Gina Tricot. De har utökat sitt sortiment med ytterligare färger och köper man tre betalar man bara 99 kr. Det tycker jag är helt ok. Pretty Sweet tror jag är en av de senare lacken. Jag föll för det för att jag inte har så många lack i nyansen och för att det kändes somrigt och härligt. Det är aprikos och har skimmer som ser ut att vara i silver.

Dock vill jag höja ett varningens finger då det är en hårfin gräns mellan sommarfräscht och tantfrostigt. För, visst är det frostfinish på detta? Eller är det ett skimmerlack som nästan ser ut att ha frostfinish? Det här funkar faktiskt trots finishen. Färgen är så pass härlig och jag kan tänka mig hur snygg den kommer att bli till ett par brunbrända händer. Visst, det här är inte det mest edgy man kan bära men det är mysigt på något sätt.

Applicering: Formulan är ganska ok men det är svårt att undvika att det blir randigt. Efter två lager och ett lager överlack ser det jämnt och fint ut så jag ger lacket godkänt. Torktiden upplevde jag som ganska ok.

 

English:

I bought this last week at Gina Tricot, and two other shades that I fell for. Pretty Sweet is an apricot polish with shimmer in silver, I think. This is hard. It’s very cute and summery but at the same time almost frosty. I think I like it though. I’m sure this would look great when you got some tan on your hands.

Application: It’s ok but when applying this it looks a bit uneven. After two coats and one coat of top coat it looks even and nice, so that’s ok. The dry time is ok as well.

 

 

 

13 reaktioner på ”Gina Tricot – Pretty Sweet

  1. Hm, svårt att säga, men jag tycker nog att det klarar sig från att bli frostigt, jag tycker det ser ut som ett skimmerlack. Men ibland är ju gränsen hårfin. Fint är det i vilket fall som helst. 🙂

  2. Förstår din poäng, men själva kulören hör inte riktigt hemma i tantfacket fast den är mild. Nä, då ska det vara i rosaområdet! Har den själv, ska klura ut något glitter som det gifter sig med på ett överrraskande sätt!

    • Du har så rätt. Just gammelrosa och frost…det hade varit något det. Nä, ok det här funkar nog ändå. Testade att stämpla med svart mönster och det hade varit fint om jag hade varit duktig på konad. 🙂

  3. Vad skönt att Dennis är hemma igen! Jag vet hur hemskt det är när de försvinner och skräcken är ju att de inte kommer hem. Vår Putin var borta 8 veckor en gång. Då var han två år. Vi trodde han var död men så kom han plötsligt och sen har han inte varit borta mer än några nätter i streck efter det. Nu är han 12. Hans syster Hilda försvann dock. Jag saknar henne fortfarande trots att det var den sommaren jag tog Sabina, alltså för tre år sedan,

    • 8 veckor!? Vad skönt att han kom till rätta efter så lång tid. Att man blir så fäst vid de små djuren…just ovissheten är ju så jobbig och när djur försvinner och aldrig kommer tillbaka är det ju så jobbigt. Man får liksom inget avslut.

  4. Åh vad bra att katten kom hem! Har aldrig haft utekatt själv men passade min systers och jag blev ibland nervös bara han var borta en dag :s
    Fint lack men ser ut som ett sånt som skulle kunna skära sig rejält till min hudfärg. Tyckte du var fin i det iaf 🙂

    • Det är nervöst emellanåt med utekatt. Speciellt Dennis verkar vara en äventyrare och är borta flera dagar i streck. Han är dessutom orädd av sig och det känns oroväckande. Men, han älskar ju att vara ute och jaga så det skulle bara vara djurplågeri att hålla honom inne.

      Lacket tror jag passar de flesta faktiskt. Det ser lite tristare ut på bild än hur det är i verkligheten.

  5. Å vad glad jag blir när Dennis kom hem igen. Min misse försvann i över tre veckor förut o det var fruktansvärt, men han kom också tillrätta till slut.
    Jag gillar verkligen detta lack, och jag ÄLSKAR uttrycket ”tantfrostigt”! Älsk på det. O på dig 😀

  6. Jag säger tummen upp! Jag har också köpt det, men dragit mig för att testa. Dags mu kanske! Nu när tantvarningen är eliminierad 😉

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

