OPI – Too Hot Pink To Hold ‘Em

Kollektion: Texas Collection, Våren 2011
Inköpsställe: eBay-säljaren beautyzone2007 

Ibland när det släpps nya kollektioner faller jag inte direkt. Det kan ta ett år innan jag upptäcker lacken och det gäller speciellt OPI. China Glaze brukar jag falla för väldigt fort men OPI är det annorlunda med. Det verkar som att de måste växa till sig i mina ögon.

När jag tittar tillbaka på Texaskollektionen kan jag nu hitta ett bra gäng godingar. Speciellt de sex jellylacken har jag fått upp ögonen för. Jag beställde hem två av dom för ett litet tag sen och har nu testat Too Hot Pink To Hold ‘Em (Gud vilket långt namn). Jag gillar. Jag gillar massor.

Det är ju för det första jelly och jelly har blivit något av en favoritfinish. Det är något speciellt med den där glasliknande, smaskiga och glansiga ytan. Färgen är också underbar. Som hallonsås som man har på glass. Jag tror jag får skaffa alla de där ”sorbets”-lacken.

Applicering: Aningens rinnigt men oväntat bra täckningsförmåga. Efter tre lager är det knappt något VNL alls. Torktiden var snabb.

 

English:

Texas Collection, Spring 2011

I haven’t really discovered this collection until now. My love to jellies has grown and I recently realized that this collection has six shades with jelly finish. I ordered two shades some weeks ago and now I need them all. OPI calls them sorbets but they are true jellies.

I just love how this looks on. Like raspberry jelly or something sweet you put on top of the ice cream. It’s incredibly shiny even without top coat.

Application: A bit runny but looks great with three coats. Covers much better than I thought. The dry time is good.

 

 

15 reaktioner på ”OPI – Too Hot Pink To Hold ‘Em

  1. Det ser fint ut på andra men jag är osäker då jag normalt sett irriterar mig på VNL under kraftigt färgade lack. Jag skulle vilja prova det dock, Ska du komma över på lackkväll? ;D

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

