Orly – Dayglow

Kollektion: Feel The Vibe, Sommaren 2012

God morgon på er! Min första semesterdag är här och jag har inget planerat de första dagarna så jag passar på att blogga och lacka naglar. Inte fy skam det inte.

Förra veckan testade jag Dayglow, det vita lacket i kollektionen som i flaskan har fränt blått skimmer. Det hade ju varit coolt om det följde med till nageln men på nageln är det vitt. Det kanske går att ana ett visst skimmer om man tittar riktigt noga.

Jag lackade med detta för att ha det som grund till Melt Your Popsicle men jag tycker det är snyggt och rent på egen hand. Visst, detta är nära på tippex-vitt men jag tycker det är snyggt. Jag hade lätt kunnat bära detta som manikyr men nu fick det agera underkläder.

Applicering: I had better! Det här är lite knöligt att lacka med. Det blir gärna strimmigt och ojämnt och jag var tvungen att använda tre lager för att få ett snyggt resultat. Då kan jag fortfarande se en lite ojämn yta. Det här är nog bättre som ett ensamlack och inte som underkläder. Att sedan hitta ett vitt lack som är lätt att måla med är ju i princip omöjligt. Torktiden kan jag inte uttala mig om då jag lackade på med annat lack kort därefter.

 

English: 

Feel The Vibe Collection, Summer 2012

In the bottle Dayglow looks very interesting with the blue shimmer. On the nails it’s plain white. I like white. It look fresh and clean but I already have white cremes so it would be fun if the shimmer was visible. If you look closely you maybe could notice the shimmer.

I didn’t use this as a manicure this time ‘cause I wanted to try this as underwear. I don’t know if this is the best polish to use as underwear ‘cause I had to use three coats and the result wasn’t perfect for a base.

Application: Three coats covers but it’s not easy to get this even. I’m satisfied with the result but I think this is best on it’s own, not as underwear. I’m not sure about the dry time but I think it’s ok.

 

 

10 reaktioner på ”Orly – Dayglow

  1. Ping: Orly – Melt Your Popsicle « ClawsInColor

  2. Jag gillar hur det ser ut på naglarna, men det ser ju ännu coolare ut i flaskan med det där skimret! Tack för att du visade det. 🙂
    Nu ska jag bara bestämma mig, en gång för alla, om jag ska köpa det här eller inte…

  3. Ping: Orly Feel The Vibe Collection Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

