Nfu Oh 47 over raspberry sorbet

Inköpsställe: Nailmail

Jag har varit sugen på att testa ett flakelack över ett jellylack ett tag. Dessutom har jag varit sugen på Deborah Lippmann Sweet Dreams och tänkte att det kanske går att skapa något på egen hand. Nu blev det inte riktigt likadant men för mig funkar denna kombon utmärkt och jag känner att jag inte behöver lägga dyra pengar på Sweet Dreams.

I botten har jag OPI Too Hot Pink To Hold ‘Em, det där goa jellylacket jag visade igår. Över har jag målat två lager med Nfu Oh 47 som är ett flakelack med guldiga flakes som skiftar i färg från guld till gult och även grönt. Basen är skirt, skirt korallrosa och jelly och jag ser att det även finns finmalt skimmer i guld. Resultatet blev jättefint verkligen. Det syns inte så mycket av det gröna men det tycker jag bara är skönt. Det ser nästan rött ut på bilderna men det är mörkt hallonrosa. Jag måste testa fler flakelack över jellysar. 🙂

Applicering: Har inte så mycket att säga förutom att det är lätt hänt att man får för mycket lack på penseln. Inga större svårigheter att måla med iaf. Torktiden kan vara trög på flakelacken men jag tyckte att det gick smärtfritt den här gången.

 

English:

I was curious about the result if I layered Nfu Oh 47 over Too Hot Pink To Hold ‘Em. I must say the result was great. This makes me think of Deborah Lippmann Sweet Dreams but this one is more of a dark pink. I used two coats of the flakies. Nfu Oh 47 has golden flakes that shifts to yellow and green. The base is sheer, coral pink jelly with micro shimmer in gold. Beautiful.

Application: Nothing to complain about. It’s easy to get too much polish on the brush but that is no problem. The dry time is ok.

 

 

8 reaktioner på ”Nfu Oh 47 over raspberry sorbet

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

