Color Club – Fly With Me

Kollektion: Take Wing Collection, Sommaren 2012

Jag vet inte vad det är för fel på mig för jag har bara köpt tre lack ur kollektionen. Hittills. Den här kollektionen skriker egentligen Pamsan. Älskar färg, älskar glitter och glassflecks så jag får nog komplettera med resten också.

Det första lacket jag köpte var Fly With Me, det bladgröna lacket. Nu har jag testat och det är en grej jag ångrar. Jag ångrar att jag inte använde det som layering istället. Det var ganska skirt och jag har använt fyra lager på bilderna. Det går säkert att komma undan med tre men jag tyckte att det blev bäst med fyra. Då finns risken att det ser lite tjockt ut och enligt erfarenhet blir det lättare tipwear med många lager.

Hade man grundat med ett grönt lack i liknande nyans så tror jag även att färgen hade poppat lite mer. Nu känns det som att den blev lite blekare än hur den ser ut i flaskan. Det är ändå väldigt läckert och finishen ser ut att vara något blandning mellan metallic, foil och glassfleck. Det är väldigt intressant att titta på då det skiftar en del. Där finns guld, blåtonat grönt och bladgrönt.

Applicering: Formulan i sig är lätt att hantera men det är som sagt skirt och det torkar segt med fyra lager vilket är väntat.

 

English:

Take Wing Colletion, Summer 2012

I have only bought three shades from this collection which is strange. I love this kind of polishes and shades. Love the finish and all so I think I have to get the others too.

Fly With Me is the green one in this collection and it’s filled with glitter/glassflecks that shifts from leaf green to gold and blue toned green. On the nail it almost looks metallic. I like it but next time I will try this over a green creme in similar shade ‘cause it’s very sheer. I used four coats this time and it looks a little thick.

Application: The formula here is great though. Even if it’s sheer it’s a pleasure to paint with but after four coats the dry time is a little longer.

 

 

7 reaktioner på ”Color Club – Fly With Me

  1. Rather nice polish – thanks for the heads up about being sheer though!
    A song for you: ”Fly With Me” by Alien Skull Paint. They are a ”minimal electro” band, so not your normal fayre, but I really like this song, so worth a go…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

