China Glaze – Pelican Gray

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011
Inköpsställe: Köpt av mamma på Gekås

Gekås, det är precis dit vi ska åka imorgon så jag gör något jag inte brukar göra. Jag förbereder ett tidsinställt inlägg så att ni får något att titta på imorgon även om jag inte är hemma. Bra va?

Så, nu är det alltså torsdag när detta dyker upp och jag är på väg till Ullared.

Pelican Gray har varit en favorit hos många och det är första gången jag testar detta. Det var tänkt som bas till en macka som ni kommer att få se senare. Jag blev dock förvånad över hur förtjust även jag blev i det här. En väldigt klädsam grå som med sitt skimmer gör att det ser mjukt och fint ut. I flaskan lockar det inte så mycket så jag blev glatt överraskad. Vad kan det vara för ton i detta? Nåja, väldigt fint och diskret och jag hade gärna burit detta som en hel dags manikyr men jag var för nyfiken på mitt experiment så den här gången blev det inte så.

Applicering: Jag trodde att formulan skulle vara som de andra lacken jag provat ur kollektionen, bra. Det här var lite rinnigt och besvärligt så det pölade sig vid nagelbanden. Jag fick använda tre lager men torktiden var ändå bra, t.o.m. utan snabbtorkande överlack.

 

English:

Anchors Away, Spring 2011

Pelican Gray looks nothing special in the bottle but on the nails it looks so great. I don’t know why I fell for this. Maybe it’s the shimmer that makes it so soft looking. I just love the look of my nails with this on.

This was actually just meant to be a base for a jelly sandwich. This time I didn’t wore it as a manicure but I would love to do that sometime.

Application: It has a runny formula and I needed three coats but it dried fast, even without fast drying top coat.

 

16 reaktioner på ”China Glaze – Pelican Gray

  1. Jag vill också åka till GeKås!!! Där jag för övrigt också köpte mitt Pelican Grey 🙂

    Jag gillar verkligen det här. Diskret, men ändå inte tråkigt på något sätt.

  2. Ping: L.A. Girl Glitter Addict – Inspire « ClawsInColor

  3. Ping: My Pointe Exactly jelly sandwich « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

