China Glaze – Under The Boardwalk

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren Beauty Blvd

Under The Boardwalk följde med hem eftersom jag ville ha hela kollektionen. Det var tur det för det här var så mycket finare än jag trodde. Jag hade fått för mig att det inte var min färg men så fort jag målade på visste jag att det visst var min färg. Detta är ett av de två lacken ur kollektionen som saknar skimmer. Det torkar till en matt yta så det är uppenbarligen en neon men det är inte sådär galet lysande.

Färgen är ändå iögonfallande och gick så klart inte att fota. Färgen är maffig och fyllig i en underbar lila som lutar åt fuchsia. Den måste ses i verkligheten. Bilderna gör inte lacket rättvisa alls. Det blir fisigt och för blåtonat.

Applicering: Två lager flyter ut fint och lätt. Jag fotade dagen efter så jag fräschade upp det hela med ett tredje lager och ett lager överlack. Tror nästan det blev bättre med tre lager även om det räcker med två. Torktiden var snabb.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

I only bought this ‘cause I wanted the whole collection but I don’t regret that. Under The Boardwalk is much nicer than I thought. I love the deep and rich color on me. I guess this is some mixture of purple and fuchsia and it dries matte so there must be a neon somehow. It’s not that glowy but the color isn’t shy either. I really like this berry shade and you have to see this irl. It looks too blue toned and too boring in the pictures

Application: Two smooth coats and fast dry time. I took the photos the day after so I put a third coat on and a top coat. I think the third coat made this look even better even if it covers with only two.

 

 

 

25 reaktioner på ”China Glaze – Under The Boardwalk

  1. Jag tycker i och för sig att dina bilder är riktigt fina, men det här lacket är verkligen galet snyggt i verkliga livet 🙂

    • Jag beställde alla på ebay men det var för att jag var så ivrig. Jag tror att det billigaste alternativet är att beställa via head2toebeauty.com. Beställ i två omgångar. Jag har för mig att frakten ligger på ca 15-18 dollar när du beställer sex lack. Maila dom annars för exakt information. 🙂

  2. Det ser tjusigt ut på dig, men jag blir ofta besviken på lila neonlack när jag bär dem själv, tycker ofta de känns lite mesiga jämfört med t.ex gröna, gula och orangea neoner.

  3. Ping: China Glaze – Beach Cruise-r « ClawsInColor

  4. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

  5. Ping: China Glaze Under the Boardwalk | Sminkan & Emma

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

