Depend – 2036 Ocean Green

Kollektion: Holographic, Våren 2012
Inköpsställe: Bubblebox

Jag har en känsla av att jag precis har lackat med favoriten ur Holographic-kollektionen. Jag tog ett på måfå utan att titta vilket det var och jäklar vad kär jag blev i detta. Heather Pink var ju inte riktigt min kopp te men Ocean Green är så fint. Färgen är så underbar och holoeffekten är rejäl. Den gröna nyansen är ganska blåtonad och om man ska komma på ett eget namn på färgen så skulle jag säga att den är tealgrön. 🙂

Applicering: Jag har tre ganska tjocka lager på bilderna men ett fjärde hade inte skadat. Jag var nämligen tvungen att använda fyra lager på en nagel och den blev bäst. Visst, det är dyra droppar men jag som oftast inte hinner använda lacken många gånger kör hellre på ordentligt en gång än mesar flera. Torktiden var himla snabb. Ang. applicering så är tekniken att använda få dragningar vid lackningen. Tre dragningar per nagel och lager funkade bäst för mig.

 

English:

Holographic Collection, Spring 2012

I think I wear the favorite in this collection right now. Ocean Green has a lovely shade of green, a rather blue toned green but it’s hard to describe. If I could come up with a word for this color I would say teal green. 🙂 The holo effect is really good as well. I have stared at my nails all day.

Application: Use three drags at a time, that’s my technique for applying this. Three coats is ok but I think this would look perfect with four. That’s a shame considering the small bottle of this expensive drops. It dries fast.

 

 

24 reaktioner på ”Depend – 2036 Ocean Green

  1. OMG! This stunning! Reminds me of China Glaze’s DV8 (which I love) but with a slightly more scattered holo effect.

    I wonder when I’ll be able to get them… do you know if Depend is readily available in Helsinki as well? That would be a lot less time-consuming to visit than Stockholm. 😛

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

