Nubar – Violet Sparkle

Kollektion: Sparkles Collection, Våren 2010

Det är något allvarligt fel på mig som har låtit Violet Sparkle stå otestat hur länge som helst. Jag har säkert haft det sedan 2010, då kollektionen släpptes. Jag valde att lacka med Nubar idag eftersom det var himla längesedan. Jag har bara två Nubar till som är otestade här hemma. Skönt.

Till Violet Sparkle då som är ett alldeles bedårande lila glitterlack. Så mycket finare än jag kunnat ana. Efter två rejäla lager med överlack ser det otroligt ut. I vissa ljus ser det ut som att det är två olika nyanser av lila glitter och så kan det mycket väl vara. Violet Sparkle är mer blåtonat än Petunia Sparkle som mer lutar åt cerise/fuchsia.

Jag har grejat i köket hela dagen, efter att jag lackat naglarna så nu ser det nött ut, tyvärr. Hade gärna burit det ett tag till men det åker nog bort imorgon.

Applicering: En himla bra formula och trots att det är glitter täcker det på tre lager. Torktiden är snabb och jag påpekar vikten av att använda två lager överlack. Det är värt det.

 

English:

Sparkles Collection, Spring 2010

I have had Violet Sparkle for ages and first today I have tried it on. Why did I wait that long for this stunner? This is the most gorgeous purple glitter polish I have ever seen. In some lightning it looks like there are two different shades of purple in the glitter. I don’t know if that’s the case. This is a more blue toned purple than Petunia Sparkle that leans towards fuchsia.

Application: Three coats and very good formula. The dry time is great as well but I suggest that you use two coats of top coat for best result. It’s so worth it.

 

32 reaktioner på ”Nubar – Violet Sparkle

  1. Sååå snyggt ju! Varför blir det aldrig av att jag köper de här?
    Vill ha NIght Sparkle, det här och Fire Sparkle!

  2. Har Petunia Sparkle men aldrig använd det som full manikyr, får nog testas inom det snaraste. Hoppas att det kommer i närheten av detta:)

  3. Yes, this is a stunning polish – try with a clear UV active topcoat for even greater effect! I love this one too!

      • I have a couple of UV active topcoats – both from cheap UK companies. I suggest looking for ”La Femme UV” on UK Ebay to find what I am talking about. Not the Shellac / Gelish clones which coe up when you look for ”UV polish”. It goes on just like a regular topcoat, but in daylight makes things slightly bluer. Under strong UV light such as in a club or some bars it will glow really blue! If you can’t get any yourself for a sensible price let me know and I’ll see what I can do for you!

    • Visst var den? Hade det inte varit för att jag fick Milani-panik så hade jag nog kompletterat med de andra glitterlacken .Det får nu vänta eftersom jag har svårt för att styra över mina impulser…tydligen. 😉

  4. Hej!
    Jag tror jag svimmar,vilket OTROLIGT SNYGGT LACK!! Du måste berätta för mig vars jag kan köpa detta??
    Vilken överlack använder du?
    Tacksam för svar
    Anna

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

