Glitter Gal – Light As A Feather

Inköpsställe: Nailmail

Det är ju faktiskt holofredag idag även om det är lätt att glömma när man har semester. Man har liksom ingen riktig koll på vilken dag det är osv. Idag tänkte jag iaf vara med på holofredagen och testade Light As A Feather, ett nästan vitt hololack. Unikt som bara den. Det ser mer ljusgrått ut på naglarna än vitt och ser så där härligt krispigt ut. Jag tror att det är svårt att få ett hololack att bli helt vitt med tanke på regnbågarna.

Jag visste från början att holoeffekten är sparsam i lacket men det syns ändå och jag gillar verkligen hur det ser ut. Det är superfint att titta på och jag är nöjd att jag har det.

Applicering: Jag fick använda fyra lager för att få det helt täckande. Det är ganska tjockt och svårt att få lack på sidorna av nageln eftersom det inte gärna vill följa med men annars är det helt ok. Lite seg torktid men det beror säkert på alla lager.

 

English:

It’s holo friday today so I chose to put Light As A Feather on my nails. It’s an almost white holo polish but looks light grey. Very beautiful and unique. The holo isn’t in your face but it looks lovely.

Application: Thick formula and hard to get polish on the whole nail if you know what I mean. After four coats it looks fab but the dry time is a bit long.

 

 

 

22 reaktioner på ”Glitter Gal – Light As A Feather

    • Att det är unikt gör detta extra fint. Jag är uttråkad och skulle kunna lacka om men vill egentligen inte ta bort. Kanske får låta det sitta till imorgon. 🙂

  1. Oj, det här var ju hur fint som helst! Jag har sett flaskan, men inte tyckt det sett intressant ut. Så fel man kan ha!

  2. Det är ju väldigt speciellt i och med att det vill vara vitt. Jag gillade det när jag provade det men inte så mycket att jag använt det igen. 😀

    • Jag hinner aldrig använda mina lack igen…fast det beror ju bara på mig själv. Det är ju bara att lacka igen liksom men det blir aldrig av, vill ju prova nytt hela tiden.

  3. Hey!
    Hoppas allt är bra med dig!

    Jag precis lagt ut en make up tutorial
    Gissa vem jag ska föreställa?

    Letråd: En disney figur !

    Har du några ideer angående en sminkning. någon önska angående make-up tutorials? Ge mig tips, idder, färger.. Så uppfyller jag önskan!

    Ha en trevlig kväll.

    Kram!

    BTW.. sjukt fin blogg

  4. Jäkligt snyggt! Det här känns väldigt unikt och spännande, ett lack som har stått på min önskelista länge. Ska dock först testa holoöverlack på vitt och se om jag är nöjd med den effekten…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

