Deborah Lippmann – Across The Universe

Kollektion: Fall 2010 Collection
Inköpsställe: Nailmail

Idag tänkte jag visa er ett lack som inte vill vara photogenic. Across The Universe är en skönhet som jag är glad att jag har trots det dyra priset. Basen är mörkblå jelly och lacket har mindre glitter i blått och större hexagonaler i grönt och silver. De silvriga hexagonalerna blir blå när de täcks av jellybasen. Jäkligt snyggt, måste jag säga. I solen dog jag en smula när naglarna blev som konstverk. Tyvärr blir det aningens platt på fotona och jag förstår om man inte blir köpsugen just därför. Det är nog inte fel att använda detta som layering.

Applicering: Jag blev glatt överraskad då det var lätt att måla med. Inte rinnigt utan bara trevligt. Först använde jag tre lager, vilket egentligen räcker. Jag hann inte fota samma dag som jag målade utan fyllde på med ett fjärde lager för att fräscha till det idag. Två lager överlack är snyggast. Torktiden är lite seg.

 

English:

Fall 2010 Collection

Oh, this was a pleasant surprise. I wasn’t prepared for a beauty like this. Sometimes polish doesn’t look as great on the nail as in the bottle but Across The Universe looks just the same on the nail. And wow, in the sunlight. It has a dark blue jelly base, small glitter in blue and bigger hexagonals in green and silver. The silver hexagonals turns blue in the jelly base. So gorgeous.

Application: Good formula and I started with three coats which is enough. I didn’t photograph this yesterday so I put another coat to make it look fresh again. Two coats of top coat makes this look perfectly smooth. The dry time is a little longer.

 

 

21 reaktioner på ”Deborah Lippmann – Across The Universe

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

