China Glaze – Hey Sailor

Kollektion: Anchors Away, Våren 2011
Inköpsställe: Köpt på Gekås av mamsan

Att välja ett lack som ska vara hållbart och som man inte ska tröttna på på några dagar är inte lätt. Är man van vid att byta lack ofta blir det lite av en utmaning. Jag valde ett rött krämlack till Malmö-vistelsen eftersom det är rockigt och jag älskar röda naglar. Hey Sailor är ett sådant där pinuppigt rött lack och jag älskar det. Det gör sig bra till mina nitarmband som jag inte kan leva utan. Alla bör äga ett liknande lack.

Applicering: Det täcker bra på två lager men det är lite rinnigt och svårt att kontrollera. Det är tur att man kan städa efter sig. En liten snedställd makeup-pensel och nagellacksborttagning är perfekt om man kladdar när man målar. Torktiden var snabb och hållbarheten över förväntan.

 

English:

Anchors Away, Spring 2011

I had to choose a polish to wear for more than one day and that’s than an easy thing to do but finally I decided for this red creme. A classic shade that works everywere anytime. Very sexy and rock & roll. 🙂

Application: Two coats covers but it’s runny. The dry time is fast and it looks good even after four days.

 

 

17 reaktioner på ”China Glaze – Hey Sailor

  1. Har dom China Glaze på gekås????
    Det har jag helt missat ju…..blev glad då jag hittade depends holo nu i veckan….samma pris som vanligt men hade ngr jag inte fått tag på….

  2. Det är nog min favorit bland röda krämisar. Underbar! Och jag vill se nitarmbanden! jag hade också alltid nitarmband förr men nu har jag branchat ut och har lite allt möjligt.

  3. Hey Sailor är kanske det perfekta röda krämlacket ändå! Det är så jäkla läckert, och jag ledsnar aldrig på det! Någonsin!

    Du borde ta med dina armband på något foto någon gång. Jag vill se!

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

