OPI – Bronzed To Perfection

Kollektion: South Beach, Sommaren 2009

South Beach släpptes när jag precis börjat gå vägen mot nagellacksfördärvet. Jag blev väldigt förtjust i den kollektionen då men nu i efterhand är den inte lika imponerande. Jag köpte inte alla lack i kollektionen men det jag blev mest nyfiken på då var Bronzed To Perfection. Det är ett rödbrunbronsigt lack med flecks i guld. Första gången jag testade det var nog samma år, 2009. Jag minns det som att jag blev besviken. Jag minns det som att jag tyckte det var enbart bajsbrunt och tråkigt.

Jag har skjutit på att testa lacket igen länge. Jag vill ju ändå visa mina lack på bloggen, fula som snygga, så jag tog tjuren vid hornen igår och plockade fram lacket. Döm om min förvåning när jag helt plötsligt gillade lacket. Det är ju jättefint ju. Nu känner jag mer att det är karamellfärgat med glitter i guld. I solen, fantastiskt fint. Inte dumt alls alltså.

Applicering: Precis lagom konsistens och lätt att lacka med. Tre lager täcker bra och torktiden är normal.

 

English:

South Beach Collection, Summer 2009

I remebered that I didn’t like this at all when I tried it in 2009. I thought that it looked like pooh. I decided to try it again yesterday and show it here as well. What happens? I like it?! Weird. 🙂

It’s some kind of red brown bronze with flecks in gold and it looks really cool in the sun. I have to say I’m glad I tried this again. 🙂

Application: Good formula, three coats and normal dry time.

 

 

17 reaktioner på ”OPI – Bronzed To Perfection

  1. Helt klart en udda färg men jag märker att jag med åren upptäcker att alla färger kan vara vackra och intressanta och att man liksom breddar sin smak hela tiden. Den ser väldigt spännande ut på dina bilder och jag gillar den på dig. Jag tror inte jag köper den just nu men den är alls inte ful.

  2. Nävetduvad. Jag håller med ditt gamla jag. Urk, haha….. Men med dina snygga naglar, så kommer du undan med nästan vad som helst, detta är verkligen på gränsen 😉

  3. Jag minns också att jag inte var så imponerad när jag skaffade det, men det är inte alls omöjligt att jag skulle känna annorlunda i dag. Jag tror att man lär sig att uppskatta de lite udda färgerna när man nördat runt i nagellacksträsket ett tag.

  4. Det där är ju färgen på en perfekt karamell! Jag gillar det! Inte tillräckligt mycket för att skaffa det själv, men skimret är skitfint och det är så uppfriskande med ”udda” lack ibland. Jag blir glad av det.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

