Zoya – Apple

Kollektion: Sunshine Collection, Sommaren 2011

Så här går det när man sparar de fina lacken. Sunshine köpte jag så fort det gick förra året och jag har nästan testat alla lacken men inte Apple. Hur kunde det hända? Tänk att jag inte har fått uppleva Apple förrän nu.

Det här är en grön helt i min smak. Visst, jag älskar Ivanka men Apple är minst lika fin, enligt mig. Jag bara älskar Apple. Den gröna nyansen är så härlig. Basen är mörkare grön men lacket är fyllt med så mycket glitter/flecks i guld att det ser ljusgrönt ut. Det ser nästan metalliskt och duokromt ut. Den här åker upp direkt på min lista över gröna favvosar.

Applicering: Jag gillar formulan på det här men det krävs tre lager. Fortfarande kan man skymta VNL i vissa ljus men det är absolut inget som stör. Torktiden däremot är lite längre.

 

English:

Sunshine Collection, Summer 2011

How is it possible that I haven’t tried this stunner until now? This is so gorgeous. The green is wonderful and there are lots of golden flecks that make this look metallic and almost like a duochrome. It’s just the perfect summer green and I like this as much as I like Ivanka.

Application: Good formula and three coats. The dry time is longer than I’m used to.

 

 

24 reaktioner på ”Zoya – Apple

  1. Detta är sååå snyggt. Har inte burit det på evigheter pga usla naglar 😦
    Till skillnad från dig så upplevde jag mitt som snabbtorkande. Konstigt att det skiljer från flaska till flaska.

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

