A-England – Saint George

Kollektion: The Legends, Våren 2012

Idag blir det ett sent holofredaginlägg men det är fortfarande fredag så det är helt ok. Sista fredagen innan semestern är slut dessutom. På måndag börjar vardagen igen men det gör inget. Jag blir lätt slapp när jag har semester. Såsar länge på dagarna och latar mig. Att ta tag i livet igen gör alltså inget.

Saint George, ytterligare ett galet vackert lack att lägga på favoritlistan. Det gjorde ont att ta bort Apple eftersom jag blev så kär i det men när jag målat med Saint George kom jag fort över den sorgen. Det här är vackert, ja sannerligen. Det ser ut att vara teal men med en rejäl lutning åt grönt. Sparsamt med holo som det brukar vara i A-Englands hololack men det är så jäkla fint att det bara är snyggt när det inte är galen regnbåge.

Applicering: Ganska tjockt men lätt att måla med. Täcker med ett lager men på min fotohand har jag två då jag snålade vid första lagret. Torktiden var snabb.

 

English:

The Legends, Spring 2012

My heart did hurt a little bit when I removed beautiful Apple but immediately when I put Saint George on my nails I forgot about Apple and fell in love once again. Saint George is a greenish teal (can you say it like that?) with holo shimmer and is absolutely stunning.

Application: Thick but good formula. It’s an one coater but I used two coats this time. Good dry time.

 

 

24 reaktioner på ”A-England – Saint George

  1. Fantastiska bilder på ett fruktansvärt vackert lack! Jag skulle burit St. George oftare om jag bara visste att han skulle sitta kvar på naglarna mer än en kort stund. Kan nästan gråta blod över det.

  2. Riktigt fint! Blir ytterligare ett lack på önskelistan. Du är väldigt farlig på det sättet! Vet inte hur många lack som hamnat på listan efter de visats här.. =)

  3. Yes, this is an amazing polish. Sadly I don’t own it as it is somewhat on the expensive side, but quite possibly worth it…

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

