Orly – Skinny Dip

Kollektion: Feel The Vibe, Sommaren 2012
Utskickat för recension

Jag ska försöka beta av så många sommarlack jag kan innan hösten börjar sitt intåg. Som ni förstod i mitt förra inlägg så har jag en del lack som behöver testas och visas upp här på bloggen. Jag ville först och främst slutföra Feel The Vibe så att jag kan göra en sammanfattning på kollektionen innan sommaren är slut. Det är visserligen fortfarande en hel månad av sommar kvar och tur är väl det. 🙂

Skinny Dip är ett mellanblått lack med skimmer i mörkare blått. Skimret är ganska diskret men det syns ändå på nageln och det ger lyster till lacket. Det torkar matt så överlack blir snyggast enligt mig eftersom jag tycker om glansig yta. Det är en fin blå men den hör inte till favoriterna.

Applicering: Formulan i sig är lätt att måla med men den är tunn så det krävs tre-fyra flödiga lager. Torktiden var ganska lång.

 

English:

Feel The Vibe Collection, Summer 2012

I will try as many summer colors I can before fall is here so I decided for Skinny Dip this time. It’s the medium blue shade in Feel The Vibe Collection and it has some subtle shimmer in darker blue. It looks nice and it’s a beautiful blue but not my favorite. It dries matte so I think it looks best with top coat for a shiny look.

Application: Good formula but thin. Three-four coats is necessary and the dry time is a little long.

 

 

13 reaktioner på ”Orly – Skinny Dip

  1. Ping: Orly Feel The Vibe Collection Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

