China Glaze – Orange You Hot?

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren Beauty Supply and More

Bäst att lacka med lite China Glaze. Jag tänkte vara lite hård mot mig själv och inte beställa nya China Glaze förrän jag har testat ett stort gäng. Skulle ni tycka att det skulle bli tråkigt med mycket China Glaze här på bloggen framöver? Inte enbart China Glaze men mest av det märket för att beta av och göra plats för nya. 🙂

Orange You Hot? blev nästa China Glaze att testas och i flaskan ser det lite mesigt ut. Men…jag gillar det. Jag trodde inte att jag skulle göra det men väl på nageln så är det snyggt. Färgen är mjukt apelsinfärgad med skimmer och det är lätt neonigt. Inte galet men det syns. Det gjorde sig bra till min hudton och det lyser mer än jag trodde det skulle göra.

Applicering: Till det tråkiga; formulan. Egentligen är det inte några problem men det är lite för tjockt för min smak och blir lätt randigt när man håller på och jamsar med penseln. Dessutom är det svårt att få det att flyta ut. Jag har 2-3 lager men det blev tjocka lager och det torkade långsamt tack vare det. Idag sitter jag här med märken både här och där. Borde försökt hålla mig till två lager och inte maxat med lack.

 

English:

Summer Neons, Sommaren 2012

I have too many untried China Glaze in my stash, 42 bottles, so I have to use China Glaze a lot more. I hope that’s ok for you guys, that there will be a lot of China Glaze from now on. I decided that I can’t order Bohemian until I have tried a lot of my China Glaze collection.

Orange You Hot? looks a bit pale in the bottle and I wasn’t sure that I was going to like it. I do. It looks so great on the nails. It’s a soft orange with shimmer and not in you face glowing but still very visible. I like it!

Application: Not too good, I’m afraid. Thick and a little streaky. I have three coats here but should’ve used only two. The dry time is longer than expected so now I have marks on my nails. 😦

 

 

13 reaktioner på ”China Glaze – Orange You Hot?

  1. Mycket CG kan aldrig bli tråkigt 🙂
    Det enda jag personligen tycker är trist är när folk lusar ner sina bloggar med inlägg efter inlägg med Depend i all oändlighet. Men riktiga märken blir jag aldrig trött på 🙂

  2. CG är mitt favoritmärke så mig gör det absolut ingenting 🙂

    Gillar den här orange och funderar på varför jag inte köpt den. Kan det bero på att jag precis som du har maaassor av otestade lack som bör användas först?

  3. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

