China Glaze – Watermelon Rind

Kollektion: Summer Days, Sommaren 2009

Vad sägs om en gammal goding? Sommaren 2009 släppte China Glaze ”Summer Days” och det är en favoritkollektion än idag. Ändå är det första gången jag testar Watermelon Rind och jag har haft den väldigt länge på hyllan.

Det här är grönt och det har glassflecks och det gnistrar så mycket mer än bilderna visar. Basen verkar vara jellyfinish och är ganska skir. Det ser verkligen ut som samma gröna färg som vattenmelonens skal men med massa glitter i dårå. I och med att det både glittrar och är grönt så kan jag inte annat än gilla lacket. Det kanske inte klättrar upp på min gröna topp tio men det är absolut värt att äga.

Applicering: Lite rinnigt och skirt. Fick städa lite efter att jag målat. Tre lager krävs och då kan man ana VNL på sina ställen. På pekfingret ser det extra skirt ut men det blir ofta så på den nageln av någon underlig anledning. Torktiden är lite seg.

 

English:

Summer Days, Summer 2009

One of my favorite summer collections is Summer Days and first today I have tried Watermelon Rind. This one is green, like the watermelon skin, and the base seems to be jelly. It’s filled with glass flecks and it sparkles more than I thought it would do. Of course I like this. It’s both green and sparkles.

Application: Runny and sheer so be careful applying this. Three coats is necessary and still there can be som VNL. The dry time is a bit long.

 

 

 

23 reaktioner på ”China Glaze – Watermelon Rind

  1. Åh, jag var så nära att lacka med det här igår kväll, men jag valde ett annat istället. Inte för att jag ångrar mig nu iofs, men jag måste verkligen bära det här snart. Det är superfint tycker jag, även om jag tyckte det var alldeles för rinnigt sist jag lackade med det.

    • Det du lackade med var ju superfint också. Måste testa det snart. Det var verkligen oväntat rinnigt och det är sååå frustrerande. Vet inte vad som är värst, klistrig formula eller rinnig. Jag tror nästan att klistrig är det värsta.

    • Nämen. 🙂 Det är ett himla fint blåtonat grönt lack. Det är extra kul att vara på jobbet med dessa klorna så jag tycker absolut att du ska tänka om och beställa det.

  2. Det är verkligen vackert! Mycket vackrare på än i flaskan tycker jag.
    Jag har haft det i samligen i snart två år utan att ens prova den… Dax att ta fram den nu känner jag! 😉 Tack för inspirationen! 😀

  3. Ping: China Glaze Summer Days Collection Summer 2009 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

