China Glaze – Love’s A Beach

Kollektion: Summer Neons, Sommaren 2012
Inköpsställe: eBay-säljaren Beauty Supply and More

Mitt projekt att minska antalet otestade China Glaze pågår för fullt. Jag ska vara hård mot mig själv nu och inte beställa nya förrän jag minskat ordentligt på den hyllan. Jag tänkte börja med sommarlacken för att sedan gå över till de murriga och höstiga lacken. Hoppas ni inte blir trötta på neoner och glada färger. Om ni vill se annat så hojta bara till.

Måste även skriva av mig lite. Har ni märkt att det var längesedan jag visade bilder på Dennis, vår katt? De senaste veckorna har han betett sig som en okastrerad katt och dragit iväg en vecka i streck för att sedan komma hem och käka. Sedan ut igen och vara ”försvunnen” flera dagar. Jag tror att jag har haft sällskap av Dennis högst fem gånger under hela semestern och nu har han varit borta sedan förra onsdagen. Buhuuu. Vet inte om jag ska oroa mig eller inte. Förmodligen kommer han hem igen men det är den tråkigaste katt jag har varit med om. Jag saknar honom på filten bredvid mig i soffan. Igår var jag ute en sväng med hans matburk och skramlade och ropade. Inte ett livstecken. Idag ska jag sätta upp lite lappar och hoppas på det bästa.

Love’s A Beach är ett av lacken i Summer Neons och återigen är jag förtjust. Vilken underbar rosa det här är. Det är en mörkare rosa, precis som jag älskar, nästan cerise men ändå inte. Skimret i lacket ser ibland ut att vara i guld och ibland en annan nyans av rosa. Det är varmtonat och väldigt pigmenterat. Än så länge har Summer Neons bara imponerat med sina härliga färger. Det här var lika svårt att fånga med kameran som de andra neonerna i kollektionen. Jag har försökt trixa lite med färgen i efterhand men det här bör ses i verkligheten.

Applicering: Antingen är det bättre formula på detta än de andra jag provat eller så har jag fattat hur jag ska hantera lacken. Två lager som var ganska smidiga men torktiden är aningens lång. Inte extremt lång men har du bråttom bör du lacka med något annat.

 

English:

Summer Neons, Summer 2012

My goal is to try as many China Glaze as I can and I will start with all summer shades and then begin with the fall shades. I hope you are ok with that but if you would like some variety, just let me know.

Love’s A Beach is another great shade from Summer Neons. A warm toned very pigmented neon pink with shimmer. The shimmer looks like gold in some lightning and looks like pink in some. I like this as well. So far, I’m satisfied with this collection. It makes me so happy. Neons are often hard to capture with the camera and this is no exception. I’ve tried to correct the color afterwards but I have to say, you need to see this with your own eyes.

Aplication: This was better than Orange You Hot?. Two coats but a little long dry time. Maybe I have figured out how the formula on these works. 🙂

 

 

18 reaktioner på ”China Glaze – Love’s A Beach

  1. Nöjde mig med det Beach cruiser från Orly. kan ju ångra det lite just nu. Inte minst för att jag HATADE appliceringen på BC. Och neon med skimmer – kan det bli fel? Troligen inte.

  2. Åh vad snyggt lacket ser ut på dina bilder! alldeles glossigt och härligt!

    Hoppas Dennis kommer hem igen snart. Jag vet att man blir orolig men han är väl rätt ung? Vår hankatt (mina föräldrars) hade massor av vandringslust fast han är kastrerad från 6 månaders ålder. Fram till han var tre år drog han iväg på ”semester” varje sommar, som längst var hon försvunnen i 8 veckor innan han kom hem, oskadd och välmående, igen. Bara på somrarna dock, sen när vädret blev sämre stannade han hemma. Det behöver alltså inte vara något hemskt som hänt. Jag håller tummarna för att Dennis snart ligger på filten i soffan igen.

    kram

    • Åh, tack. Det var heeeelt omöjligt att fota. Blä.

      Vad skönt att höra ändå om er katt. Jag tror Dennis är en riktig äventyrare full av nyfikenhet. Förmodligen är han bara ute på en av sina utflykter och letar feta, möra möss. Satte upp lappar igår så får vi se om någon iaf sett honom. Längtar så efter min lille plutt. Kram

  3. Tråkigt att Dennis har försvunnit, hoppas han kommer hem igen! Han kanske har blivit ”adopterad” av några sommarstugegäster någonstans? Jag håller tummarna för att han flyttar hem igen till hösten.
    Kan du inte lägga upp en bild på honom så vi får se hur han ser ut?

  4. Fint lack!

    Vår katt var likadan tills en annan tant började mata honom, nu kommer han aldrig hem någon längre period längre. Han kommer och kelar en liten stund med oss och vår dotter men sedan drar han igen. Men konstigt nog känner jag mig inte bitter för jag vet att han har det underbart hos tanten. Hon har en egen katt sedan innan som är ”bästis” med vår och tack vare det tillåter vår katt att hon gör samma saker med honom som hon gör med sin egen. T.ex borsta fick jag aldrig göra för då klöste han mig sönder och samman (och som norsk skogskatt har han rätt stora klor), men hon får göra det så länge hon borstar sin samtidigt så han är aldrig tovig i pälsen längre och ser ut att må underbart.

    Oj, det var inte meningen att det skulle bli en hel novell, men kände så väl igen mig i det du skrev.. =)

  5. Ping: China Glaze – Hang-Ten Toes « ClawsInColor

  6. Ping: China Glaze Summer Neons Summer 2012 « ClawsInColor

Kommentarer gör mig jätteglad! Jag läser alla kommentarer men har kommit på att jag har svårt för att hinna med att svara på alla. Direkta frågor kommer jag att prioritera. Tack godingar!

